Siirry suoraan sisältöön

Urheiluteknologia ja digitalisaatioLaajuus (5 op)

Tunnus: LT00DR76

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation vaikutuksia liikuntaan ja urheiluun. Opiskelija tunnistaa digitalisaation eri osa-alueet ja ymmärtää niiden merkityksen urheiluun liittyen. Opiskelija ymmärtää teknologian merkityksen osana urheilua. Opiskelija osaa urheiluteknologian osa-alueet ja niiden hyödyntämisen urheilun, terveyden ja liiketoiminnan näkökulmasta.

Sisältö

- Urheiluteknologia
- Urheilun digitalisaatio

Esitietovaatimukset

Urheilujohtaminen, 5 op tai vastaava osaaminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Lisätiedot

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät tarvittaessa läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

Ilmoittautumisaika

22.04.2024 - 19.02.2025

Ajoitus

03.03.2025 - 23.05.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
  • Merja Hoffrén-Mikkola
  • Kimmo Kulmala
Ajoitusryhmät
  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Opiskelijaryhmät
  • URLI24
    Urheiluliiketoiminta
  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten
Koulutusryhmat
  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation vaikutuksia liikuntaan ja urheiluun. Opiskelija tunnistaa digitalisaation eri osa-alueet ja ymmärtää niiden merkityksen urheiluun liittyen. Opiskelija ymmärtää teknologian merkityksen osana urheilua. Opiskelija osaa urheiluteknologian osa-alueet ja niiden hyödyntämisen urheilun, terveyden ja liiketoiminnan näkökulmasta.

Sisältö

- Urheiluteknologia
- Urheilun digitalisaatio

Oppimateriaalit

Opettajien ilmoittama verkkomateriaali Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Luennot etäopetuksena, oppimistehtävät itsenäisesti verkossa ajasta ja paikasta riippumattomasti, loppuseminaari hybridinä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot ja seminaari 24 h ja itsenäinen työskentely 111 h.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävien suorittaminen. Arviointikriteerit on esitetty opintojakson kuvauksessa.

Esitietovaatimukset

Urheilujohtaminen, 5 op tai vastaava osaaminen.

Lisätiedot

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät tarvittaessa läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.