Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus ruokaketjussaLaajuus (5 op)

Tunnus: 9A00DM47

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja tulosten mittaamisen periaatteet
Opiskelija osaa ruokaketjun markkinoinnin erityispiirteet.
Opiskelija tietää markkinointiprosessissa rakennettavan arvonluonnin mahdollisuudet.
Opiskelija osaa soveltaa tietämystään joko alkutuotteiden, teollisten tuotteiden tai ravintolapalveluiden markkinoinnissa.

Sisältö

- Markkinoinnin määritelmä ja merkitys
- Kuluttaja- ja yritysmarkkinoiden ostopäätösprosessit
- Asiakassegmentoinnin merkitys markkinoinnissa
- Markkinoinnin suunnittelu- ja toteutus
- Markkinoinnin kehittäminen ja arviointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot yritys- ja kuluttajamarkkinoilla
- Digitaalisen markkinoinnin perusteet
- Harjoitukset, joissa suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan joko alkutuotteiden, teollisten tuotteiden tai ravintolapalveluiden markkinointia.

Esitietovaatimukset

Ei edeltäviä opintoja

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin perusperiaatteet ja toimintatavat. Opiskelija kykenee soveltamaan markkinoinnin työvälineitä jossain määrin ruokaketjun alkutuotannon yritysten, tuotteiden tai palveluiden markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin perusperiaatteet ja toimintatavat. Opiskelija kykenee soveltamaan markkinoinnin työvälineitä niitä hyvin ruokaketjun alkutuotannon yritysten, tuotteiden tai palveluiden markkinoinnissa. Opiskelija kehittää aktiivisesti markkinointiratkaisuja opintojaksolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin perusperiaatteet ja toimintatavat. Opiskelija kykenee soveltamaan markkinoinnin työvälineitä erinomaisesti ruokaketjun ruokaketjun alkutuotannon yritysten, tuotteiden tai palveluiden markkinoinnissa. Opiskelija osaa myös kehittää luovia markkinointiratkaisuja tuote- ja palvelukonsepteihin sekä analysoimaan markkinoinnin vaikuttavuutta.