Siirry suoraan sisältöön

Vanhuspalvelujen laatu, arviointi ja kehittäminenLaajuus (3 op)

Tunnus: BC00DC33

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa arvioida, suunnitella ja toteuttaa vanhustyön kehittämisprosesseja sekä osaa tuoda asiantuntemuksensa esille. Opiskelija osaa tulkita ja arvioida vanhustyön palvelujen kehittämiskohteita ja käyttää laadunhallinnan menetelmiä vanhustyön kehittämisessä ja johtamisessa. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää toimintaa myös kestävän kehityksen näkökulmat huomioiden.

Sisältö

- palveluprosessin arviointi
- palvelujen laatu ja laadunhallinta
- erilaiset laatujärjestelmät yleisellä tasolla
- laatujärjestelmät
- yhteistyö laadun kehittämisessä
- kirjaamisen ohjaaminen ja seuranta lähijohtamisessa
- kestävän kehityksen näkökulmat kehittämistyössä

Esitietovaatimukset

tutkinto-ohjelman perus- ja ammattiopinnot pääosin

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä vanhustyön kehittämisprosesseja. Hän osaa nimetä vanhustyön palvelujen kehittämiskohteita ja laadunhallinnan menetelmiä vanhustyön kehittämisessä ja johtamisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelijalla on taidot osallistua vanhustyön kehittämisprosesseihin. Opiskelija osaa jäsentää vanhustyön palvelujen kehittämiskohteita ja tarkastella laadunhallinnan menetelmien soveltuvuutta vanhustyön kehittämisessä ja johtamisessa. Opiskelija osaa jäsentää sekä nykyhetken että tulevaisuuden vanhustyön haasteita sekä arvioida niitä henkilökohtaisen osaamisensa kannalta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijalla on valmiudet arvioida, suunnitella ja toteuttaa vanhustyön kehittämisprosesseja sekä tuoda asiantuntemuksensa esille. Opiskelija osaa ennakoida ja arvioida vanhustyön palvelujen kehittämiskohteita sekä soveltaa laadunhallinnan menetelmiä vanhustyön kehittämisessä ja johtamisessa.
Hän kykenee pohtimaan ja arvioimaan kriittisesti sekä nykyhetken että tulevaisuuden vanhustyön kehittämishaasteita ja hyödyntää niiden antamaa tietoa omaan ammatillisen kasvuprosessiinsa tukena huomioiden myös kestävän kehityksen näkökulmat.