Siirry suoraan sisältöön

VerkkoliiketoimintaLaajuus (6 op)

Tunnus: LT00CL78

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa määritellä verkkoliiketoiminnan käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien sähköisten kauppapaikkojen (verkkokauppojen) käytettävyyttä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät internet-markkinoinnin muodot. Hän osaa käyttää tärkeimpiä internet-markkinoinnin välineitä verkkokaupan ja muun verkkoliiketoiminnan markkinoinnissa.

Sisältö

- sähköisen kaupankäynnin käsitteet
- sähköisen kauppapaikan määrittely ja käytettävyys
- yleisimmät verkkokauppaohjelmistot ja -pilvipalvelut
- verkkokaupan suunnittelu, toteutus ja ylläpito
- internet-markkinoinnin työkalut ja niiden käyttö

Esitietovaatimukset

Liiketoiminnan digitalisaatio

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella sähköisen kaupankäynnin keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia liiketoiminnassa. Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa perustoimintoja yksinkertaiseen verkkokauppaan ja sen markkinointiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien verkkokauppojen käytettävyyttä. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa huomioida käytettävyyden ja tietoturvan verkkopalvelun toteutuksessa. Opiskelija osaa suunnitella sähköisen kauppapaikan liiketoiminnan näkökulmasta. Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Ilmoittautumisaika

13.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

13.01.2024 - 26.05.2024

Laajuus

6 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
  • Katri Juppi
Opiskelijaryhmät
  • MPK22
    Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
  • VETO23
    Verkkoliiketoiminta

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä verkkoliiketoiminnan käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien sähköisten kauppapaikkojen (verkkokauppojen) käytettävyyttä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät internet-markkinoinnin muodot. Hän osaa käyttää tärkeimpiä internet-markkinoinnin välineitä verkkokaupan ja muun verkkoliiketoiminnan markkinoinnissa.

Sisältö

- sähköisen kaupankäynnin käsitteet
- sähköisen kauppapaikan määrittely ja käytettävyys
- yleisimmät verkkokauppaohjelmistot ja -pilvipalvelut
- verkkokaupan suunnittelu, toteutus ja ylläpito
- internet-markkinoinnin työkalut ja niiden käyttö

Oppimateriaalit

Opetusmateriaali Moodlessa, WordPress & WooCmmerce video tutoriaalit, Verkkokauppa-oppaat.
Opetus tapahtuu Teamsissa.

Opetusmenetelmät

Luennot, käänteinen opetus, ryhmätyö, yksilötyöt
Luennot etäopetuksena Teamsissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 12h, omatoiminen työskentely 150h.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella sähköisen kaupankäynnin keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia liiketoiminnassa. Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa perustoimintoja yksinkertaiseen verkkokauppaan ja sen markkinointiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien verkkokauppojen käytettävyyttä. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa huomioida käytettävyyden ja tietoturvan verkkopalvelun toteutuksessa. Opiskelija osaa suunnitella sähköisen kauppapaikan liiketoiminnan näkökulmasta. Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyö (verkkokauppa)

Esitietovaatimukset

Liiketoiminnan digitalisaatio

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 06.09.2023

Ajoitus

02.09.2023 - 30.11.2023

Laajuus

6 op

Virtuaaliosuus (op)

6 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
  • Katri Juppi
Opiskelijaryhmät
  • MPK21
    Tradenomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä verkkoliiketoiminnan käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien sähköisten kauppapaikkojen (verkkokauppojen) käytettävyyttä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät internet-markkinoinnin muodot. Hän osaa käyttää tärkeimpiä internet-markkinoinnin välineitä verkkokaupan ja muun verkkoliiketoiminnan markkinoinnissa.

Sisältö

- sähköisen kaupankäynnin käsitteet
- sähköisen kauppapaikan määrittely ja käytettävyys
- yleisimmät verkkokauppaohjelmistot ja -pilvipalvelut
- verkkokaupan suunnittelu, toteutus ja ylläpito
- internet-markkinoinnin työkalut ja niiden käyttö

Oppimateriaalit

Opetusmateriaali Moodlessa, WordPress & WooCmmerce video tutoriaalit, Verkkokauppa-oppaat

Opetusmenetelmät

Luennot, käänteinen opetus, ryhmätyö, yksilötyöt
Opetus tapahtuu Teamsissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 12h, omatoiminen työskentely 150h.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella sähköisen kaupankäynnin keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia liiketoiminnassa. Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa perustoimintoja yksinkertaiseen verkkokauppaan ja sen markkinointiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien verkkokauppojen käytettävyyttä. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa huomioida käytettävyyden ja tietoturvan verkkopalvelun toteutuksessa. Opiskelija osaa suunnitella sähköisen kauppapaikan liiketoiminnan näkökulmasta. Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyö

Esitietovaatimukset

Liiketoiminnan digitalisaatio