VerkkoliiketoimintaLaajuus (6 op)
Tunnus: LT00CL78
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa määritellä verkkoliiketoiminnan käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien sähköisten kauppapaikkojen (verkkokauppojen) käytettävyyttä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät internet-markkinoinnin muodot. Hän osaa käyttää tärkeimpiä internet-markkinoinnin välineitä verkkokaupan ja muun verkkoliiketoiminnan markkinoinnissa.
Sisältö
- sähköisen kaupankäynnin käsitteet
- sähköisen kauppapaikan määrittely ja käytettävyys
- yleisimmät verkkokauppaohjelmistot ja -pilvipalvelut
- verkkokaupan suunnittelu, toteutus ja ylläpito
- internet-markkinoinnin työkalut ja niiden käyttö
Esitietovaatimukset
Liiketoiminnan digitalisaatio
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa luetella sähköisen kaupankäynnin keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia liiketoiminnassa. Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa perustoimintoja yksinkertaiseen verkkokauppaan ja sen markkinointiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien verkkokauppojen käytettävyyttä. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa huomioida käytettävyyden ja tietoturvan verkkopalvelun toteutuksessa. Opiskelija osaa suunnitella sähköisen kauppapaikan liiketoiminnan näkökulmasta. Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
13.01.2024 - 26.05.2024
Laajuus
6 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
- Katri Juppi
Opiskelijaryhmät
-
MPK22Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
-
VETO23Verkkoliiketoiminta
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä verkkoliiketoiminnan käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien sähköisten kauppapaikkojen (verkkokauppojen) käytettävyyttä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät internet-markkinoinnin muodot. Hän osaa käyttää tärkeimpiä internet-markkinoinnin välineitä verkkokaupan ja muun verkkoliiketoiminnan markkinoinnissa.
Sisältö
- sähköisen kaupankäynnin käsitteet
- sähköisen kauppapaikan määrittely ja käytettävyys
- yleisimmät verkkokauppaohjelmistot ja -pilvipalvelut
- verkkokaupan suunnittelu, toteutus ja ylläpito
- internet-markkinoinnin työkalut ja niiden käyttö
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali Moodlessa, WordPress & WooCmmerce video tutoriaalit, Verkkokauppa-oppaat.
Opetus tapahtuu Teamsissa.
Opetusmenetelmät
Luennot, käänteinen opetus, ryhmätyö, yksilötyöt
Luennot etäopetuksena Teamsissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 12h, omatoiminen työskentely 150h.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa luetella sähköisen kaupankäynnin keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia liiketoiminnassa. Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa perustoimintoja yksinkertaiseen verkkokauppaan ja sen markkinointiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien verkkokauppojen käytettävyyttä. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa huomioida käytettävyyden ja tietoturvan verkkopalvelun toteutuksessa. Opiskelija osaa suunnitella sähköisen kauppapaikan liiketoiminnan näkökulmasta. Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustyö (verkkokauppa)
Esitietovaatimukset
Liiketoiminnan digitalisaatio
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 06.09.2023
Ajoitus
02.09.2023 - 30.11.2023
Laajuus
6 op
Virtuaaliosuus (op)
6 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
- Katri Juppi
Opiskelijaryhmät
-
MPK21Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä verkkoliiketoiminnan käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien sähköisten kauppapaikkojen (verkkokauppojen) käytettävyyttä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät internet-markkinoinnin muodot. Hän osaa käyttää tärkeimpiä internet-markkinoinnin välineitä verkkokaupan ja muun verkkoliiketoiminnan markkinoinnissa.
Sisältö
- sähköisen kaupankäynnin käsitteet
- sähköisen kauppapaikan määrittely ja käytettävyys
- yleisimmät verkkokauppaohjelmistot ja -pilvipalvelut
- verkkokaupan suunnittelu, toteutus ja ylläpito
- internet-markkinoinnin työkalut ja niiden käyttö
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali Moodlessa, WordPress & WooCmmerce video tutoriaalit, Verkkokauppa-oppaat
Opetusmenetelmät
Luennot, käänteinen opetus, ryhmätyö, yksilötyöt
Opetus tapahtuu Teamsissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 12h, omatoiminen työskentely 150h.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa luetella sähköisen kaupankäynnin keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia liiketoiminnassa. Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa perustoimintoja yksinkertaiseen verkkokauppaan ja sen markkinointiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien verkkokauppojen käytettävyyttä. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa huomioida käytettävyyden ja tietoturvan verkkopalvelun toteutuksessa. Opiskelija osaa suunnitella sähköisen kauppapaikan liiketoiminnan näkökulmasta. Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustyö
Esitietovaatimukset
Liiketoiminnan digitalisaatio