Sairaanhoitajan asiantuntijuuden ja osaamisen syventäminen- ohjattu kliininen harjoitteluLaajuus (14 op)
Tunnus: SH00CJ98
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa sisäistänyt asiakaslähtöisyyden, hoitotyön eettisyyden ja ammatillisuuden hoitotyönsä lähtökohdiksi. Opiskelijan hoitotyön toiminta ja päätöksenteko on näyttöön perustuvaa. Opiskelija on sisäistänyt terveyden ja toimintakyvyn edistämisen hoitotyönsä lähtökohdiksi ja päämääriksi. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää kliinisen hoitotyön sekä opetuksen ja ohjaamisen kokonaisvaltaista osaamistaan tulevaisuuden hoitotyön vaatimusten näkökulmista. Opiskelija osaa toimia moniongelmaisissa yhtäaikaisissa hoitotyön tilanteissa priorisoiden hoitotyönsä. Opiskelija osaa toimia monialaisissa ja moniammatillisissa sosiaali- ja terveyspalvelujen kokonaisuudessa ottaen huomioon toimintaympäristön kehitysstrategiat. Opiskelija osaa toimia monialaisissa ja moniammatillissa työryhmissä, tiimeissä ja verkostoissa hoitotyön asiantuntijana. Opiskelija osaa johtaa työryhmän ja tiimin toimintaa. Opiskelija osaa soveltaa eTerveyttä, terveysteknologiaa ja digitaalisuutta hoitotyössä tietoturvallisuutta ja potilasturvallisturvallisuutta edistäen. Opiskelijalla osaa arvioida ja kehittää hoitotyön laatua.
Sisältö
Harjoittelu toteutuu harjoittelupaikoissa, joissa mahdollistuu sairaanhoitajan hoitotyön asiantuntijuuden ja ósaamisen syventämisen harjoittelu. Sähköinen lääkehoitopassi. Harjoittelutehtävät.
Esitietovaatimukset
Harjoittelun aloittaminen edellyttää sairaanhoitajakoulutuksen aikaisempien harjoittelujen suorittamista sekä Sairaanhoitajan näyttöön perustuvan hoitotyön kehittäminen opintokokonaisuuden opintojaksoille osallistumista ja lääkelaskujen hyväksyttyä suoritusta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty = 0
Opiskelija ei osoita tietämystä hoitotieteellisen tiedon merkityksestä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija ei tiedä hoitotieteellisiä käsitteitä eikä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan ei osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät eivät vastaa tehtäväksi antoa, käytetyt lähteet ovat epäoleellisia, tai lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä suuria virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esityksessä on puutteita tai niitä ei pidetä. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen tehtävään tai vertaispalautetta ei ole tehty. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson toteutussuunnitelmassa.