Sairaanhoitajan näyttöön perustuvan hoitotyön ja päätöksenteon kehittäminenLaajuus (2 op)
Tunnus: SH00BY19
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa sisäistänyt asiakaslähtöisyyden, hoitotyön eettisyyden ja ammatillisuuden hoitotyönsä lähtökohdiksi. Opiskelijan hoitotyön toiminta ja päätöksenteko on näyttöön perustuvaa.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys, eettisyys, ammatillisuus hoitotyössä. Päätöksenteko näyttöön perustuvassa hoitotyössä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen pintapuolisesti ja hatarasti hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä puutteellisesti, ymmärtämättä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan tiedonhakutaidot ovat puutteelliset eikä hän osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävissä on puutteita tehtäväksi antoon nähden, lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä huomattavia virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esitys on pintapuolista, heijastaa heikkoa perehtyneisyyttä, havainnollistamatonta sekä suoraa paperista lukua. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen käsitteeseen ja esitetyt kysymykset ovat toteavia. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja osaa käyttää ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä ja ymmärtää niiden merkityksen käytännön hoitotyössä. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, pääosin itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu ja esitys on havainnollistavaa. Vertaispalautteen antamiseen on valmistauduttu ja opponointi on rakentavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija osoittaa kiinnostusta hoitotieteellistä tietoa kohtaan, ymmärtää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja soveltaa ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä laajasti, analyyttisesti sekä arvioivasti. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Hän soveltaa tietoa kriittisesti ja monipuolisesti. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu huolella, esitys on havainnollistava, persoonallista ja luovia ratkaisuja hyödyntävä. Vertaispalautteen antaminen osoittaa perehtyneisyyttä vertaisen oppimistehtävään, opponointi on rakentavan kriittistä ja uusia näkökulmia esittävää. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun ja laajentaa näkökulmaa esitetystä käsitteestä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty = 0
Opiskelija ei osoita tietämystä hoitotieteellisen tiedon merkityksestä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija ei tiedä hoitotieteellisiä käsitteitä eikä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan ei osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät eivät vastaa tehtäväksi antoa, käytetyt lähteet ovat epäoleellisia, tai lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä suuria virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esityksessä on puutteita tai niitä ei pidetä. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen tehtävään tai vertaispalautetta ei ole tehty. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Ilmoittautumisaika
07.09.2023 - 15.01.2024
Ajoitus
03.01.2024 - 05.05.2024
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Meri Matala-Aho
- Virpi Salo
Opiskelijaryhmät
-
MSH21KASairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus
-
MSH21KBSairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa sisäistänyt asiakaslähtöisyyden, hoitotyön eettisyyden ja ammatillisuuden hoitotyönsä lähtökohdiksi. Opiskelijan hoitotyön toiminta ja päätöksenteko on näyttöön perustuvaa.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys, eettisyys, ammatillisuus hoitotyössä. Päätöksenteko näyttöön perustuvassa hoitotyössä.
Opetusmenetelmät
Info & tehtävänanto
Itsenäinen työskentely/seminaaritehtävä
Seminaari, ryhmätyö
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen pintapuolisesti ja hatarasti hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä puutteellisesti, ymmärtämättä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan tiedonhakutaidot ovat puutteelliset eikä hän osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävissä on puutteita tehtäväksi antoon nähden, lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä huomattavia virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esitys on pintapuolista, heijastaa heikkoa perehtyneisyyttä, havainnollistamatonta sekä suoraa paperista lukua. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen käsitteeseen ja esitetyt kysymykset ovat toteavia. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja osaa käyttää ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä ja ymmärtää niiden merkityksen käytännön hoitotyössä. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, pääosin itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu ja esitys on havainnollistavaa. Vertaispalautteen antamiseen on valmistauduttu ja opponointi on rakentavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija osoittaa kiinnostusta hoitotieteellistä tietoa kohtaan, ymmärtää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja soveltaa ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä laajasti, analyyttisesti sekä arvioivasti. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Hän soveltaa tietoa kriittisesti ja monipuolisesti. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu huolella, esitys on havainnollistava, persoonallista ja luovia ratkaisuja hyödyntävä. Vertaispalautteen antaminen osoittaa perehtyneisyyttä vertaisen oppimistehtävään, opponointi on rakentavan kriittistä ja uusia näkökulmia esittävää. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun ja laajentaa näkökulmaa esitetystä käsitteestä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty = 0
Opiskelija ei osoita tietämystä hoitotieteellisen tiedon merkityksestä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija ei tiedä hoitotieteellisiä käsitteitä eikä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan ei osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät eivät vastaa tehtäväksi antoa, käytetyt lähteet ovat epäoleellisia, tai lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä suuria virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esityksessä on puutteita tai niitä ei pidetä. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen tehtävään tai vertaispalautetta ei ole tehty. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty/hylätty
Hylätty (0)
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
05.09.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
02.01.2024 - 05.05.2024
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Meri Matala-Aho
Opiskelijaryhmät
-
SH21KSairaanhoitaja (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa sisäistänyt asiakaslähtöisyyden, hoitotyön eettisyyden ja ammatillisuuden hoitotyönsä lähtökohdiksi. Opiskelijan hoitotyön toiminta ja päätöksenteko on näyttöön perustuvaa.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys, eettisyys, ammatillisuus hoitotyössä. Päätöksenteko näyttöön perustuvassa hoitotyössä.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Opetusmenetelmät
Info & tehtävänanto
Itsenäinen työskentely/seminaaritehtävä
Seminaari, ryhmätyö
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen pintapuolisesti ja hatarasti hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä puutteellisesti, ymmärtämättä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan tiedonhakutaidot ovat puutteelliset eikä hän osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävissä on puutteita tehtäväksi antoon nähden, lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä huomattavia virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esitys on pintapuolista, heijastaa heikkoa perehtyneisyyttä, havainnollistamatonta sekä suoraa paperista lukua. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen käsitteeseen ja esitetyt kysymykset ovat toteavia. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja osaa käyttää ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä ja ymmärtää niiden merkityksen käytännön hoitotyössä. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, pääosin itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu ja esitys on havainnollistavaa. Vertaispalautteen antamiseen on valmistauduttu ja opponointi on rakentavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija osoittaa kiinnostusta hoitotieteellistä tietoa kohtaan, ymmärtää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja soveltaa ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä laajasti, analyyttisesti sekä arvioivasti. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Hän soveltaa tietoa kriittisesti ja monipuolisesti. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu huolella, esitys on havainnollistava, persoonallista ja luovia ratkaisuja hyödyntävä. Vertaispalautteen antaminen osoittaa perehtyneisyyttä vertaisen oppimistehtävään, opponointi on rakentavan kriittistä ja uusia näkökulmia esittävää. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun ja laajentaa näkökulmaa esitetystä käsitteestä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty = 0
Opiskelija ei osoita tietämystä hoitotieteellisen tiedon merkityksestä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija ei tiedä hoitotieteellisiä käsitteitä eikä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan ei osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät eivät vastaa tehtäväksi antoa, käytetyt lähteet ovat epäoleellisia, tai lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä suuria virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esityksessä on puutteita tai niitä ei pidetä. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen tehtävään tai vertaispalautetta ei ole tehty. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 06.09.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 31.12.2023
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Meri Matala-Aho
Opiskelijaryhmät
-
MSH20CSairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus
-
SH20Sairaanhoitaja (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa sisäistänyt asiakaslähtöisyyden, hoitotyön eettisyyden ja ammatillisuuden hoitotyönsä lähtökohdiksi. Opiskelijan hoitotyön toiminta ja päätöksenteko on näyttöön perustuvaa.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys, eettisyys, ammatillisuus hoitotyössä. Päätöksenteko näyttöön perustuvassa hoitotyössä.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Opetusmenetelmät
Info & tehtävänanto
Itsenäinen työskentely/seminaaritehtävä
Seminaari, ryhmätyö
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen pintapuolisesti ja hatarasti hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä puutteellisesti, ymmärtämättä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan tiedonhakutaidot ovat puutteelliset eikä hän osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävissä on puutteita tehtäväksi antoon nähden, lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä huomattavia virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esitys on pintapuolista, heijastaa heikkoa perehtyneisyyttä, havainnollistamatonta sekä suoraa paperista lukua. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen käsitteeseen ja esitetyt kysymykset ovat toteavia. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja osaa käyttää ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä ja ymmärtää niiden merkityksen käytännön hoitotyössä. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, pääosin itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu ja esitys on havainnollistavaa. Vertaispalautteen antamiseen on valmistauduttu ja opponointi on rakentavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija osoittaa kiinnostusta hoitotieteellistä tietoa kohtaan, ymmärtää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja soveltaa ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä laajasti, analyyttisesti sekä arvioivasti. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Hän soveltaa tietoa kriittisesti ja monipuolisesti. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu huolella, esitys on havainnollistava, persoonallista ja luovia ratkaisuja hyödyntävä. Vertaispalautteen antaminen osoittaa perehtyneisyyttä vertaisen oppimistehtävään, opponointi on rakentavan kriittistä ja uusia näkökulmia esittävää. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun ja laajentaa näkökulmaa esitetystä käsitteestä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty = 0
Opiskelija ei osoita tietämystä hoitotieteellisen tiedon merkityksestä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija ei tiedä hoitotieteellisiä käsitteitä eikä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan ei osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät eivät vastaa tehtäväksi antoa, käytetyt lähteet ovat epäoleellisia, tai lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä suuria virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esityksessä on puutteita tai niitä ei pidetä. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen tehtävään tai vertaispalautetta ei ole tehty. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
16.04.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
02.01.2023 - 30.04.2023
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Meri Matala-Aho
Opiskelijaryhmät
-
MSH20ASairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus
-
MSH20BSairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa sisäistänyt asiakaslähtöisyyden, hoitotyön eettisyyden ja ammatillisuuden hoitotyönsä lähtökohdiksi. Opiskelijan hoitotyön toiminta ja päätöksenteko on näyttöön perustuvaa.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys, eettisyys, ammatillisuus hoitotyössä. Päätöksenteko näyttöön perustuvassa hoitotyössä.
Opetusmenetelmät
Info & tehtävänanto
Itsenäinen työskentely/seminaaritehtävä
Seminaari, ryhmätyö
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen pintapuolisesti ja hatarasti hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä puutteellisesti, ymmärtämättä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan tiedonhakutaidot ovat puutteelliset eikä hän osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävissä on puutteita tehtäväksi antoon nähden, lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä huomattavia virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esitys on pintapuolista, heijastaa heikkoa perehtyneisyyttä, havainnollistamatonta sekä suoraa paperista lukua. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen käsitteeseen ja esitetyt kysymykset ovat toteavia. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja osaa käyttää ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä ja ymmärtää niiden merkityksen käytännön hoitotyössä. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, pääosin itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu ja esitys on havainnollistavaa. Vertaispalautteen antamiseen on valmistauduttu ja opponointi on rakentavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija osoittaa kiinnostusta hoitotieteellistä tietoa kohtaan, ymmärtää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja soveltaa ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä laajasti, analyyttisesti sekä arvioivasti. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Hän soveltaa tietoa kriittisesti ja monipuolisesti. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu huolella, esitys on havainnollistava, persoonallista ja luovia ratkaisuja hyödyntävä. Vertaispalautteen antaminen osoittaa perehtyneisyyttä vertaisen oppimistehtävään, opponointi on rakentavan kriittistä ja uusia näkökulmia esittävää. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun ja laajentaa näkökulmaa esitetystä käsitteestä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty = 0
Opiskelija ei osoita tietämystä hoitotieteellisen tiedon merkityksestä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija ei tiedä hoitotieteellisiä käsitteitä eikä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan ei osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät eivät vastaa tehtäväksi antoa, käytetyt lähteet ovat epäoleellisia, tai lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä suuria virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esityksessä on puutteita tai niitä ei pidetä. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen tehtävään tai vertaispalautetta ei ole tehty. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty/hylätty
Ilmoittautumisaika
14.04.2022 - 07.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 31.12.2022
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Meri Matala-Aho
Opiskelijaryhmät
-
SH19ASairaanhoitaja (AMK)
-
SH19BSairaanhoitaja (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa sisäistänyt asiakaslähtöisyyden, hoitotyön eettisyyden ja ammatillisuuden hoitotyönsä lähtökohdiksi. Opiskelijan hoitotyön toiminta ja päätöksenteko on näyttöön perustuvaa.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys, eettisyys, ammatillisuus hoitotyössä. Päätöksenteko näyttöön perustuvassa hoitotyössä.
Opetusmenetelmät
Info & tehtävänanto
Itsenäinen työskentely/seminaaritehtävä
Seminaari, ryhmätyö
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen pintapuolisesti ja hatarasti hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä puutteellisesti, ymmärtämättä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan tiedonhakutaidot ovat puutteelliset eikä hän osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävissä on puutteita tehtäväksi antoon nähden, lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä huomattavia virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esitys on pintapuolista, heijastaa heikkoa perehtyneisyyttä, havainnollistamatonta sekä suoraa paperista lukua. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen käsitteeseen ja esitetyt kysymykset ovat toteavia. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija tietää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja osaa käyttää ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä ja ymmärtää niiden merkityksen käytännön hoitotyössä. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, pääosin itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu ja esitys on havainnollistavaa. Vertaispalautteen antamiseen on valmistauduttu ja opponointi on rakentavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija osoittaa kiinnostusta hoitotieteellistä tietoa kohtaan, ymmärtää hoitotieteellisen tiedon merkityksen ja soveltaa ajankohtaisia hoitotieteellisiä lähteitä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija käyttää hoitotieteellisiä käsitteitä laajasti, analyyttisesti sekä arvioivasti. Opiskelija osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Hän soveltaa tietoa kriittisesti ja monipuolisesti. Oppimistehtävät noudattavat tehtäväksi antoa ja lähdemerkinnät ovat SeAMK:n kirjallisten töiden ohjeiden mukaiset. Opiskelijan työskentely on harkittua, itseohjautuvaa, vastuullista ja suunnitelmallista. Oppimistehtävien esityksiin on valmistauduttu huolella, esitys on havainnollistava, persoonallista ja luovia ratkaisuja hyödyntävä. Vertaispalautteen antaminen osoittaa perehtyneisyyttä vertaisen oppimistehtävään, opponointi on rakentavan kriittistä ja uusia näkökulmia esittävää. Opiskelija osallistuu aktiivisesti muuhun seminaarikeskusteluun ja laajentaa näkökulmaa esitetystä käsitteestä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty = 0
Opiskelija ei osoita tietämystä hoitotieteellisen tiedon merkityksestä hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija ei tiedä hoitotieteellisiä käsitteitä eikä niiden merkitystä tai yhteyttä käytännön hoitotyöhön. Opiskelijan ei osaa hakea hoitotieteellistä tietoa keskeisistä terveystieteellisistä tietokannoista. Oppimistehtävät eivät vastaa tehtäväksi antoa, käytetyt lähteet ovat epäoleellisia, tai lähteiden käyttö on niukkaa ja lähdemerkinnöissä suuria virheitä. Opiskelijan työskentely on suunnittelematonta ja heikkoa. Oppimistehtävien esityksessä on puutteita tai niitä ei pidetä. Vertaispalaute osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä vertaisen tehtävään tai vertaispalautetta ei ole tehty. Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn passiivisesti ja vähän tai ei ollenkaan osallistuen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty/Hylätty