Siirry suoraan sisältöön

Vaikuttajaviestintä ja -markkinointiLaajuus (2 op)

Tunnus: LT00DB99

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet ja tunnistaa niiden käyttötavat osana organisaation markkinointia ja viestintää. Opiskelija osaa analysoida vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin erilaisia muotoja ja niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä.

Sisältö

Vaikuttajaviestinnän ja markkinoinnin käsitteet
Vaikuttajayhteistyön muodot, strategia ja mittaaminen
Kontaktointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojakson keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin pääkäsitteet, mutta niiden yhdistäminen erilaisiin käyttötapoihin on vielä puutteellista. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja –markkinoinnin muotoja, mutta ei osaa vielä selvittää niiden hyötyjä. Opiskelija tunnistaa vaikuttajayhteistyön eri muodot.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut aktiivisesti opintojakson keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet, ja osaa yhdistää niitä erilaisiin käyttötapoihin. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin muotoja, sekä niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet, ja osaa yhdistää niitä erilaisiin käyttötapoihin. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin muotoja, sekä niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä monipuolisesti.

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 13.08.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 23.10.2023

Laajuus

2 op

Virtuaaliosuus (op)

2 op

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
  • Saija Råtts
Opiskelijaryhmät
  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet ja tunnistaa niiden käyttötavat osana organisaation markkinointia ja viestintää. Opiskelija osaa analysoida vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin erilaisia muotoja ja niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä.

Sisältö

Vaikuttajaviestinnän ja markkinoinnin käsitteet
Vaikuttajayhteistyön muodot, strategia ja mittaaminen
Kontaktointi

Oppimateriaalit

Halonen, M. 2019. Vaikuttajamarkkinointi. Alma Talent.

Opetusmenetelmät

Verkkototeutus (suoritettavissa täysin itsenäisesti Moodle / Teams)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kyse on kahden opintopisteen kokonaisuudesta, joka vastaa noin 54 opiskelijan työtuntia.
Verkkokeskustelut sekä materiaaleihin perehtyminen noin 30 tuntia
Harjoitustyö ja materiaalin hankinta noin 20 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorittaminen vaatii verkkokeskusteluihin (Teams-chattiin) osallistumisen niille annettuna ajankohtana.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojakson keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin pääkäsitteet, mutta niiden yhdistäminen erilaisiin käyttötapoihin on vielä puutteellista. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja –markkinoinnin muotoja, mutta ei osaa vielä selvittää niiden hyötyjä. Opiskelija tunnistaa vaikuttajayhteistyön eri muodot.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut aktiivisesti opintojakson keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet, ja osaa yhdistää niitä erilaisiin käyttötapoihin. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin muotoja, sekä niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet, ja osaa yhdistää niitä erilaisiin käyttötapoihin. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin muotoja, sekä niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä monipuolisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Verkkokeskustelut sekä harjoitustyö.

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

11.01.2023 - 12.03.2023

Laajuus

2 op

Virtuaaliosuus (op)

2 op

Toimipiste

SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri, Seinäjoki

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
  • Saija Råtts
Opiskelijaryhmät
  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet ja tunnistaa niiden käyttötavat osana organisaation markkinointia ja viestintää. Opiskelija osaa analysoida vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin erilaisia muotoja ja niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä.

Sisältö

Vaikuttajaviestinnän ja markkinoinnin käsitteet
Vaikuttajayhteistyön muodot, strategia ja mittaaminen
Kontaktointi

Opetusmenetelmät

Verkkototeutus

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojakson keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin pääkäsitteet, mutta niiden yhdistäminen erilaisiin käyttötapoihin on vielä puutteellista. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja –markkinoinnin muotoja, mutta ei osaa vielä selvittää niiden hyötyjä. Opiskelija tunnistaa vaikuttajayhteistyön eri muodot.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut aktiivisesti opintojakson keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet, ja osaa yhdistää niitä erilaisiin käyttötapoihin. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin muotoja, sekä niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet, ja osaa yhdistää niitä erilaisiin käyttötapoihin. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin muotoja, sekä niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä monipuolisesti.