Siirry suoraan sisältöön

TalousviestintäLaajuus (2 op)

Tunnus: LT00CG62

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa osakeyhtiön ja pörssiyrityksen viestinnän erityispiirteet. Opiskelija osaa tuottaa talousviestinnän näkökulmasta erilaisia tekstejä, analysoida niiden sisältöjä ja laatia suullisen esityksen niiden pohjalta.

Sisältö

- Arvopaperimarkkinalaki talousviestinnän tukena
- Osake- ja pörssiyrityksen viestinnän erityispiirteet
- Talouselämän viestintä
- Sijoittajaviestintä
- Vuosikertomus ja raportit
- Corporate governance

Esitietovaatimukset

1. vuoden viestinnän opinnot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuminen ei ole kovin aktiivista verkkokeskusteluissa. Opiskelija osaa ottaa kantaa/vastaa verkossa luennoitsijan esittämiin kysymyksiin mutta hän ei kykene selkeästi osoittamaan kykyään tunnistaa talouselämän viestinnän erityispiirteitä yritysviestinnässä eikä perehtyneisyyttään käsitteisiin taikka taustamateriaaleihin. Opiskelija osaa viestiä lähettäjälähtöisesti. Opiskelija tuottaa talouselämän lähtökohdista tekstiä mutta tekstin rakenne on hajanainen ja epälooginen ja argumentointi on yksipuolista ja niukkaa. Havainnollistaminen on suppeaa ja epätarkoituksenmukaista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti verkkokeskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa talouselämän viestinnän erityispiirteet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden käsitteisiin sekä taustamateriaaleihin. Viestinnän vuorovaikutus on melko taitavaa. Opiskelija tuottaa talouselämän lähtökohdista tekstiä ja tekstin rakenne noudattaa pääsääntöisesti tekstilajille ominaista rakennetta, teksti on selkeää ja argumentointi on monipuolista ja eri näkökulmia huomioon ottavaa ja vakuuttavaa. Havainnollistaminen on tarkoituksenmukaista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti verkkokeskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa talouselämän viestinnän erityispiirteet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden käsitteisiin sekä taustamateriaaleihin. Viestinnän vuorovaikutus on erittäin taitavaa. Opiskelija tuottaa talouselämän lähtökohdista tekstiä ja tekstin rakenne noudattaa tekstilajille ominaista rakennetta, teksti on selkeää ja argumentointi on monipuolista ja eri näkökulmia huomioon ottavaa ja vakuuttavaa. Havainnollistaminen on tarkoituksenmukaista, tehokasta ja harkittua ja kohderyhmän huomioon ottavaa.

Oppimateriaalit

Luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Lisätiedot

Opintojakso on virtuaalinen. Ryhmäkoko maksimissaan 25 opiskelijaa.