Verkostot yrityksen kehittämisessäLaajuus (3 op)
Tunnus: LT00DB77
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa analysoida yritysten välisen verkostoitumisen merkitystä liiketoiminnassa sekä kuvata millaisia verkostoitumisen muotoja on olemassa. Opiskelija osaa kuvata miten yritysverkostot ja niihin liittyvä kumppanuus syntyvät ja kehittyvät sekä analysoida organisaation verkostojen rakennetta ja toimintaa. Opiskelija osaa määritellä ja arvioida organisaation asemaa verkostoissa ja arvoketjuissa sekä liiketoiminnan ansaintalogiikkaa toimitusketjuissa asiakkaan näkökulmasta.
Sisältö
-verkostoituva liiketoiminta
-yritysyhteistyön ja verkostoitumisen muodot
-kumppanuuksien luomisen perusteet
-verkostopääoma ja verkostokyvykkyys
-verkostoituminen yrityksen strategisena valintana
-erilaisten verkostojen vaikutus yrityksen oppimiseen ja kehittämiseen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu tyydyttävästi keskusteluun. Opiskelija analysoi niukasti case-yrityksen verkostoja ja esittää suppean yhteistyöverkostojen kehittämissuunnitelman.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osallistuu opetukseen melko aktiivisesti ja esittää omia mielipiteitään.
Opiskelija osaa laatia analyysin case-yrityksen verkostoista ja esittää melko kattavan yhteistyöverkostojen kehityssuunnitelman
Opiskelija osaa perustella tekemänsä valinnat ja tekemänsä verkostoanalyysin osoittaen ymmärtäneensä yhteistyöverkostojen merkityksen yrityksen kehittymisessä
Opiskelija esittää tekemiään analyyseja ja suunnitelman verkostojen kehittämisestä ymmärrettävästi.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja esittää omia analyyttisia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin.
Opiskelija osaa laatia kattavan ja systemaattisen analyysin case-yrityksen verkostoista ja erinomaisen yhteistyöverkostojen kehittämissuunnitelman.
Opiskelija osaa erinomaisesti perustella tekemänsä valinnat ja esittää tekemänsä verkostoanalyysin tiiviisti ja selkeästi osoittaen ymmärtäneensä erinomaisesti yhteistyöverkostojen merkityksen yrityksen kehittämisessä.
Oppimateriaalit
-Luennoitsijan jakama materiaali
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 31.01.2025
Ajoitus
20.01.2025 - 16.03.2025
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Elina Ojala
Opiskelijaryhmät
-
LITA22CTradenomi (AMK), Liiketalous
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida yritysten välisen verkostoitumisen merkitystä liiketoiminnassa sekä kuvata millaisia verkostoitumisen muotoja on olemassa. Opiskelija osaa kuvata miten yritysverkostot ja niihin liittyvä kumppanuus syntyvät ja kehittyvät sekä analysoida organisaation verkostojen rakennetta ja toimintaa. Opiskelija osaa määritellä ja arvioida organisaation asemaa verkostoissa ja arvoketjuissa sekä liiketoiminnan ansaintalogiikkaa toimitusketjuissa asiakkaan näkökulmasta.
Sisältö
-verkostoituva liiketoiminta
-yritysyhteistyön ja verkostoitumisen muodot
-kumppanuuksien luomisen perusteet
-verkostopääoma ja verkostokyvykkyys
-verkostoituminen yrityksen strategisena valintana
-erilaisten verkostojen vaikutus yrityksen oppimiseen ja kehittämiseen
Oppimateriaalit
-Luennoitsijan jakama materiaali
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu tyydyttävästi keskusteluun. Opiskelija analysoi niukasti case-yrityksen verkostoja ja esittää suppean yhteistyöverkostojen kehittämissuunnitelman.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osallistuu opetukseen melko aktiivisesti ja esittää omia mielipiteitään.
Opiskelija osaa laatia analyysin case-yrityksen verkostoista ja esittää melko kattavan yhteistyöverkostojen kehityssuunnitelman
Opiskelija osaa perustella tekemänsä valinnat ja tekemänsä verkostoanalyysin osoittaen ymmärtäneensä yhteistyöverkostojen merkityksen yrityksen kehittymisessä
Opiskelija esittää tekemiään analyyseja ja suunnitelman verkostojen kehittämisestä ymmärrettävästi.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja esittää omia analyyttisia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin.
Opiskelija osaa laatia kattavan ja systemaattisen analyysin case-yrityksen verkostoista ja erinomaisen yhteistyöverkostojen kehittämissuunnitelman.
Opiskelija osaa erinomaisesti perustella tekemänsä valinnat ja esittää tekemänsä verkostoanalyysin tiiviisti ja selkeästi osoittaen ymmärtäneensä erinomaisesti yhteistyöverkostojen merkityksen yrityksen kehittämisessä.