Siirry suoraan sisältöön

Verkostot yrityksen kehittämisessäLaajuus (3 op)

Tunnus: LT00DB77

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa analysoida yritysten välisen verkostoitumisen merkitystä liiketoiminnassa sekä kuvata millaisia verkostoitumisen muotoja on olemassa. Opiskelija osaa kuvata miten yritysverkostot ja niihin liittyvä kumppanuus syntyvät ja kehittyvät sekä analysoida organisaation verkostojen rakennetta ja toimintaa. Opiskelija osaa määritellä ja arvioida organisaation asemaa verkostoissa ja arvoketjuissa sekä liiketoiminnan ansaintalogiikkaa toimitusketjuissa asiakkaan näkökulmasta.

Sisältö

-verkostoituva liiketoiminta
-yritysyhteistyön ja verkostoitumisen muodot
-kumppanuuksien luomisen perusteet
-verkostopääoma ja verkostokyvykkyys
-verkostoituminen yrityksen strategisena valintana
-erilaisten verkostojen vaikutus yrityksen oppimiseen ja kehittämiseen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu tyydyttävästi keskusteluun. Opiskelija analysoi niukasti case-yrityksen verkostoja ja esittää suppean yhteistyöverkostojen kehittämissuunnitelman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osallistuu opetukseen melko aktiivisesti ja esittää omia mielipiteitään.
Opiskelija osaa laatia analyysin case-yrityksen verkostoista ja esittää melko kattavan yhteistyöverkostojen kehityssuunnitelman
Opiskelija osaa perustella tekemänsä valinnat ja tekemänsä verkostoanalyysin osoittaen ymmärtäneensä yhteistyöverkostojen merkityksen yrityksen kehittymisessä
Opiskelija esittää tekemiään analyyseja ja suunnitelman verkostojen kehittämisestä ymmärrettävästi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja esittää omia analyyttisia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin.
Opiskelija osaa laatia kattavan ja systemaattisen analyysin case-yrityksen verkostoista ja erinomaisen yhteistyöverkostojen kehittämissuunnitelman.
Opiskelija osaa erinomaisesti perustella tekemänsä valinnat ja esittää tekemänsä verkostoanalyysin tiiviisti ja selkeästi osoittaen ymmärtäneensä erinomaisesti yhteistyöverkostojen merkityksen yrityksen kehittämisessä.

Oppimateriaalit

-Luennoitsijan jakama materiaali

Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 31.01.2025

Ajoitus

20.01.2025 - 16.03.2025

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
  • Elina Ojala
Opiskelijaryhmät
  • LITA22C
    Tradenomi (AMK), Liiketalous

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida yritysten välisen verkostoitumisen merkitystä liiketoiminnassa sekä kuvata millaisia verkostoitumisen muotoja on olemassa. Opiskelija osaa kuvata miten yritysverkostot ja niihin liittyvä kumppanuus syntyvät ja kehittyvät sekä analysoida organisaation verkostojen rakennetta ja toimintaa. Opiskelija osaa määritellä ja arvioida organisaation asemaa verkostoissa ja arvoketjuissa sekä liiketoiminnan ansaintalogiikkaa toimitusketjuissa asiakkaan näkökulmasta.

Sisältö

-verkostoituva liiketoiminta
-yritysyhteistyön ja verkostoitumisen muodot
-kumppanuuksien luomisen perusteet
-verkostopääoma ja verkostokyvykkyys
-verkostoituminen yrityksen strategisena valintana
-erilaisten verkostojen vaikutus yrityksen oppimiseen ja kehittämiseen

Oppimateriaalit

-Luennoitsijan jakama materiaali

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu tyydyttävästi keskusteluun. Opiskelija analysoi niukasti case-yrityksen verkostoja ja esittää suppean yhteistyöverkostojen kehittämissuunnitelman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osallistuu opetukseen melko aktiivisesti ja esittää omia mielipiteitään.
Opiskelija osaa laatia analyysin case-yrityksen verkostoista ja esittää melko kattavan yhteistyöverkostojen kehityssuunnitelman
Opiskelija osaa perustella tekemänsä valinnat ja tekemänsä verkostoanalyysin osoittaen ymmärtäneensä yhteistyöverkostojen merkityksen yrityksen kehittymisessä
Opiskelija esittää tekemiään analyyseja ja suunnitelman verkostojen kehittämisestä ymmärrettävästi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja esittää omia analyyttisia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin.
Opiskelija osaa laatia kattavan ja systemaattisen analyysin case-yrityksen verkostoista ja erinomaisen yhteistyöverkostojen kehittämissuunnitelman.
Opiskelija osaa erinomaisesti perustella tekemänsä valinnat ja esittää tekemänsä verkostoanalyysin tiiviisti ja selkeästi osoittaen ymmärtäneensä erinomaisesti yhteistyöverkostojen merkityksen yrityksen kehittämisessä.