Elämyspalveluiden tuotteistaminen (6op)
Opintojakson tunnus: 2B00DX40
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 6 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa elämyksellisen kokemuksen elementit sekä kokemisen eri tasot
- brändätä, tuottaa ja toteuttaa elämyksellisiä tapahtumia
- tuotteistaa tapahtuman tai siihen liittyviä oheispalveluita ja tuotteita kaupallisesti kannattaviksi
- laatia toimivan markkinointikampanjasuunnitelman tapahtumalle
- soveltaa tapahtuman lokaatiota toimivan aluekartan laatimisessa sekä asiakkaiden toiminnan
turvallisessa ohjaamisessa.
Sisältö
- Elämyksellisen kokemuksen elementit
- Asiakaskokemuksen hallinta
- Tapahtuman konseptointi ja kohderyhmän määrittely sekä analysointi
- Tapahtuman tuotteistaminen
- Elämystapahtuman brändäys ja sen markkinointikampanjan suunnittelu
- Visuaalisen markkinointimateriaalin tuottaminen
- Aluekarttasuunnittelu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- Osaa luetella elämyksellisen kokemuksen elementit
- Osaa laatia elämyksellisen tapahtuman ja siihen liittyvän brändäyksen ja tuotteistamisen ohjatusti
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- Osaa vertailla erilaisten elämyksellisten kokemusten vaikutuksia ja valitsemaan omaan
projektiinsa sopivimmat menetelmät.
- Pystyy perustelemaan käyttämänsä työtavat
- Osaa laatia elämyksellisen tapahtuman ja siihen liittyvän brändäyksen ja tuotteistamisen
itsenäisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- Osaa analysoida ja soveltaa elämyksellisen kokemuksen eri piirteitä
- Osaa arvioida omaa toimintaansa ja tunnistaa kehittämiskohteita sekä keinoja
- Osaa laatia elämyksellisen tapahtuman ja siihen liittyvän brändäyksen ja tuotteistamisen
itsenäisesti ja soveltamaan tietoaan näkemyksellisesti