Elämyspalveluiden tuotteistaminen (6op)
Opintojakson tunnus: 2B00DX40
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 6 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: 
- tunnistaa elämyksellisen kokemuksen elementit sekä kokemisen eri tasot  
- brändätä, tuottaa ja toteuttaa elämyksellisiä tapahtumia  
- tuotteistaa tapahtuman tai siihen liittyviä oheispalveluita ja tuotteita kaupallisesti kannattaviksi  
- laatia toimivan markkinointikampanjasuunnitelman tapahtumalle  
- soveltaa tapahtuman lokaatiota toimivan aluekartan laatimisessa sekä asiakkaiden toiminnan 
  turvallisessa ohjaamisessa.
                    
Sisältö
- Elämyksellisen kokemuksen elementit  
- Asiakaskokemuksen hallinta 
- Tapahtuman konseptointi ja kohderyhmän määrittely sekä analysointi  
- Tapahtuman tuotteistaminen  
- Elämystapahtuman brändäys ja sen markkinointikampanjan suunnittelu   
- Visuaalisen markkinointimateriaalin tuottaminen  
- Aluekarttasuunnittelu
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- Osaa luetella elämyksellisen kokemuksen elementit  
- Osaa laatia elämyksellisen tapahtuman ja siihen liittyvän brändäyksen ja tuotteistamisen ohjatusti
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- Osaa vertailla erilaisten elämyksellisten kokemusten vaikutuksia ja valitsemaan omaan 
  projektiinsa sopivimmat menetelmät. 
- Pystyy perustelemaan käyttämänsä työtavat  
- Osaa laatia elämyksellisen tapahtuman ja siihen liittyvän brändäyksen ja tuotteistamisen 
  itsenäisesti
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- Osaa analysoida ja soveltaa elämyksellisen kokemuksen eri piirteitä 
- Osaa arvioida omaa toimintaansa ja tunnistaa kehittämiskohteita sekä keinoja  
- Osaa laatia elämyksellisen tapahtuman ja siihen liittyvän brändäyksen ja tuotteistamisen 
  itsenäisesti ja soveltamaan tietoaan näkemyksellisesti
                    
