Monimuotoisen työyhteisön johtaminen (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DE53-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.11.2022 - 02.01.2023
Ajoitus
12.01.2023 - 26.02.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
1 op
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Emilia Kangas
Opiskelijaryhmät
-
MLITA21Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
-
MLITA19Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
-
MLITA22Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
-
MLITA20Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
Tavoitteet
Opiskelija tuntee tekijät, jotka vaikuttavat monimuotoisen työyhteisön johtamiseen. Opiskelija osaa kuvata monimuotoisen työyhteisön johtamiseen liittyviä keskeisiä mahdollisuuksia ja jännitteitä. Opiskelija tunnistaa monimuotoisuuden lähijohtamiselle asettamia vaatimuksia ja osaa kuvata monimuotoisen työyhteisön toimivuutta tukevia menetelmiä. Opiskelija osaa arvioida eri toimintamallien soveltuvuutta työyhteisön konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa arvioida kykyään toimia monimuotoisen työyhteisön lähijohtamisen tehtävissä.
Sisältö
- Monimuotoisuus ja inkluusio työyhteisössä ja yrityksen voimavarana
- Elämänkaarijohtaminen
- Kulttuurisensitiivinen esimiestyö
- Erilaisuuden ja monimuotoisuuden hyödyntäminen työyhteisön johtamisessa
- Lähijohtaminen työyhteisön konflikteissa
Opetusmenetelmät
Opetus teamsissä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kehittämistehtävät
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu opetukseen passiivisesti, eikä osallistu keskusteluun.
Opiskelija käyttää käsitteitä, mutta soveltaminen on pintapuolista.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta, mutta analyysi jää osin epäuskottavaksi.
Opiskelija arvioi omaa oppimistaan suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osallistuu opetukseen melko aktiivisesti ja esittää omia mielipiteitään ajoittain.
Opiskelija käyttää käsitteistöä osuvasti soveltaen.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta kattavasti.
Opiskelija osaa arvioida omaa oppimistaan jossain määrin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja esittää omia analyyttisia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin.
Opiskelija käyttää käsitteistöä oivaltaen.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta osuvasti perustellen.
Opiskelija osaa arvioida omaa oppimistaan monipuolisesti.