Siirry suoraan sisältöön

Monimuotoisen työyhteisön johtaminen (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DE53-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.11.2022 - 02.01.2023

Ajoitus

12.01.2023 - 26.02.2023

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

1 op

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Liiketalous

Opettaja

  • Emilia Kangas

Opiskelijaryhmät

  • MLITA21
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
  • MLITA19
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
  • MLITA22
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten
  • MLITA20
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki

Tavoitteet

Opiskelija tuntee tekijät, jotka vaikuttavat monimuotoisen työyhteisön johtamiseen. Opiskelija osaa kuvata monimuotoisen työyhteisön johtamiseen liittyviä keskeisiä mahdollisuuksia ja jännitteitä. Opiskelija tunnistaa monimuotoisuuden lähijohtamiselle asettamia vaatimuksia ja osaa kuvata monimuotoisen työyhteisön toimivuutta tukevia menetelmiä. Opiskelija osaa arvioida eri toimintamallien soveltuvuutta työyhteisön konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa arvioida kykyään toimia monimuotoisen työyhteisön lähijohtamisen tehtävissä.

Sisältö

- Monimuotoisuus ja inkluusio työyhteisössä ja yrityksen voimavarana
- Elämänkaarijohtaminen
- Kulttuurisensitiivinen esimiestyö
- Erilaisuuden ja monimuotoisuuden hyödyntäminen työyhteisön johtamisessa
- Lähijohtaminen työyhteisön konflikteissa

Opetusmenetelmät

Opetus teamsissä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kehittämistehtävät

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu opetukseen passiivisesti, eikä osallistu keskusteluun.
Opiskelija käyttää käsitteitä, mutta soveltaminen on pintapuolista.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta, mutta analyysi jää osin epäuskottavaksi.
Opiskelija arvioi omaa oppimistaan suppeasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osallistuu opetukseen melko aktiivisesti ja esittää omia mielipiteitään ajoittain.
Opiskelija käyttää käsitteistöä osuvasti soveltaen.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta kattavasti.
Opiskelija osaa arvioida omaa oppimistaan jossain määrin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja esittää omia analyyttisia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin.
Opiskelija käyttää käsitteistöä oivaltaen.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta osuvasti perustellen.
Opiskelija osaa arvioida omaa oppimistaan monipuolisesti.