Quality ManagementLaajuus (3 op)
Tunnus: KCIPSQM
Osaamistavoitteet
The student is able to understand the fundamental concepts of quality as a tool of industrial and business environment.
Sisältö
- Introduction to quality management. What does this concept include?
- Quality standards, ISO 9000 and its derivatives, Malcom Baldridge quality award.
- Quality evaluation tools;
- Pareto analysis
- fishbone diagram
- FMEA
- QFD
- balance score card
- the Deming quality cycle, PDCA
- overview to the pioneers of quality, W. Deming, K. Ishikawa, J. Juran
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student can answer some of arbitrary questions about the contents described above. However, the student is not able to produce any deeper picture about the entire concept.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student is clearly showing capability to understand the entire concept. He or she can give a comprehensive answer to any question related to contents.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
In addition to what is required for grade 3-4 the exercise, quality manual, must represent a complete and realistic description of a real quality manual.
Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 13.10.2024
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Englanti
Tutkinto-ohjelma
- Professional Studies in Technology
Opettaja
- Pekka Lager
Opiskelijaryhmät
-
IEPIP24International Professional Studies
Tavoitteet
The student is able to understand the fundamental concepts of quality as a tool of industrial and business environment.
Sisältö
- Introduction to quality management. What does this concept include?
- Quality standards, ISO 9000 and its derivatives, Malcom Baldridge quality award.
- Quality evaluation tools;
- Pareto analysis
- fishbone diagram
- FMEA
- QFD
- balance score card
- the Deming quality cycle, PDCA
- overview to the pioneers of quality, W. Deming, K. Ishikawa, J. Juran
Oppimateriaalit
Barrie G. Dale. 2016. Managing Quality. Sixth Edition
Oakland John S. 2021.Total Quality Management and Operational Excellence. Fifth Edition
Lecturer's material
Opetusmenetelmät
Opetus toteutetaan lähiopetuksena luokassa. Kurssin lopussa järjestetään valvottu tentti luokkatilassa.. Kurssin alussa pidetään alkukoe, jossa selvitetään oppilaiden lähtötasoa ja oppimistavoitteita.
Oppiminen tunneilla tapahtuu ryhmätyöskentelynä opettajan antaman aiheen, materiaalin ja ohjauksen avulla. Oppimista syvennetään tunneilla ja kotona tehtävillä harjoituksilla. Case-oppimista sovelletaan opetusmenetelmänä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
The options to complete the course will be explained at the beginning of the course
Exam will take place on the last lesson
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö n. 81 tuntia.
Luennot: 21 tuntia + tentti 2h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student can answer some of arbitrary questions about the contents described above. However, the student is not able to produce any deeper picture about the entire concept.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student is clearly showing capability to understand the entire concept. He or she can give a comprehensive answer to any question related to contents.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
In addition to what is required for grade 3-4 the exercise, quality manual, must represent a complete and realistic description of a real quality manual.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Satisfactory (1-2). Student knows the basics of the knowledge objectives of the course.
The student can answer some of arbitrary questions about the contents described above. However, the student is not able to produce any deeper picture about the entire concept.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Good (3-4). Student knows the knowledge objectives of the course well. The student is clearly showing capability to understand the entire concept. He or she can give a comprehensive answer to any question related to contents.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Excellent (5). Student knows the knowledge objectives of the course well and can apply their knowledge in practice.
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 06.09.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 15.10.2023
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Englanti
Tutkinto-ohjelma
- Professional Studies in Technology
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
- Pekka Lager
Opiskelijaryhmät
-
KONE21Insinööri (AMK), Konetekniikka
-
AUTO21Insinööri (AMK), Konetekniikka
-
IEPIP23International Professional Studies
Tavoitteet
The student is able to understand the fundamental concepts of quality as a tool of industrial and business environment.
Sisältö
- Introduction to quality management. What does this concept include?
- Quality standards, ISO 9000 and its derivatives, Malcom Baldridge quality award.
- Quality evaluation tools;
- Pareto analysis
- fishbone diagram
- FMEA
- QFD
- balance score card
- the Deming quality cycle, PDCA
- overview to the pioneers of quality, W. Deming, K. Ishikawa, J. Juran
Oppimateriaalit
Barrie G. Dale. 2016. Managing Quality. Sixth Edition
Opettajan luentomateriaali
Opetusmenetelmät
Lähiopetus: luennot
Luennoilla käydään läpi teoriaa ja tehdään harjoituksia sekä tehtäviä. Lisäksi oppimista syvennetään kotitehtävillä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssin alussa kerrotaan kurssin suoritusvaihtoehdoista
Mahdollinen tentti pidetään viimeisellä luentokerralla
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö n. 81 tuntia.
Luennot: 21 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
Materiaali on englanninkielisiä
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student can answer some of arbitrary questions about the contents described above. However, the student is not able to produce any deeper picture about the entire concept.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student is clearly showing capability to understand the entire concept. He or she can give a comprehensive answer to any question related to contents.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
In addition to what is required for grade 3-4 the exercise, quality manual, must represent a complete and realistic description of a real quality manual.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kokeet ja arvosteluun vaikuttavat tehtävät
Ilmoittautumisaika
16.04.2022 - 31.10.2022
Ajoitus
24.10.2022 - 18.12.2022
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Opintoasiainpalvelut
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Englanti
Tutkinto-ohjelma
- Professional Studies in Technology
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
- Pekka Lager
Opiskelijaryhmät
-
KONE20Insinööri (AMK), Konetekniikka
-
IEPIP22International Professional Studies
-
AUTO20Insinööri (AMK), Konetekniikka
Tavoitteet
The student is able to understand the fundamental concepts of quality as a tool of industrial and business environment.
Sisältö
- Introduction to quality management. What does this concept include?
- Quality standards, ISO 9000 and its derivatives, Malcom Baldridge quality award.
- Quality evaluation tools;
- Pareto analysis
- fishbone diagram
- FMEA
- QFD
- balance score card
- the Deming quality cycle, PDCA
- overview to the pioneers of quality, W. Deming, K. Ishikawa, J. Juran
Oppimateriaalit
Barrie G. Dale. 2016. Managing Quality. Sixth Edition
Oakland John S. 2021.Total Quality Management and Operational Excellence. Fifth Edition
Opettajan luentomateriaali
Opetusmenetelmät
Opetus toteutetaan lähiopetuksena luokassa. Kurssin lopussa järjestetään valvottu tentti luokkatilassa.. Kurssin alussa pidetään alkukoe, jossa selvitetään oppilaiden lähtötasoa ja oppimistavoitteita.
Oppiminen tunneilla tapahtuu ryhmätyöskentelynä opettajan antaman aiheen, materiaalin ja ohjauksen avulla. Oppimista syvennetään tunneilla ja kotona tehtävillä harjoituksilla. Case-oppimista sovelletaan opetusmenetelmänä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssin alussa kerrotaan kurssin suoritusvaihtoehdoista
Tentti pidetään viimeisellä luentokerralla
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö n. 81 tuntia.
Luennot: 21 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
Materiaali on englanninkielisiä
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student can answer some of arbitrary questions about the contents described above. However, the student is not able to produce any deeper picture about the entire concept.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student is clearly showing capability to understand the entire concept. He or she can give a comprehensive answer to any question related to contents.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
In addition to what is required for grade 3-4 the exercise, quality manual, must represent a complete and realistic description of a real quality manual.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kokeet ja arvosteluun vaikuttavat tehtävät