Quality Management (3op)
Toteutuksen tunnus: KCIPSQM-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.07.2018 - 28.10.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 27.08.2018 - 28.10.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- englanti
- Opettajat
- Heikki Heiskanen
- Opintojakso
- KCIPSQM
Sisällön jaksotus
Arviointi perustuu kirjallisen tentin ja harjoitustöiden yhteistulokseen suhteessa 50/50
Tavoitteet
The student is able to understand the fundamental concepts of quality as a tool of industrial and business environment.
Suoritustavat
Lectures about the contents above added with and exercise, the target of which is to design a quality manual for a fictive enterprise.
Sisältö
- Introduction to quality management. What does this concept include?
- Quality standards, ISO 9000 and its derivatives, Malcom Baldridge quality award.
- Quality evaluation tools;
- Pareto analysis
- fishbone diagram
- FMEA
- QFD
- balance score card
- the Deming quality cycle, PDCA
- overview to the pioneers of quality, W. Deming, K. Ishikawa, J. Juran
Oppimateriaalit
Opettajan jakama materiaali, E-kirjat
Opetusmenetelmät
Vuorovaikutteiset luennot, harjoitustyöt
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kokonaistyömäärä on 80 h, josta 24 h on luento-opetusta ja 56 h itsenäistä työskentelyä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student can answer some of arbitrary questions about the contents described above. However, the student is not able to produce any deeper picture about the entire concept.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student is clearly showing capability to understand the entire concept. He or she can give a comprehensive answer to any question related to contents.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
In addition to what is required for grade 3-4 the exercise, quality manual, must represent a complete and realistic description of a real quality manual.