Siirry suoraan sisältöön

Käyttäjälähtöinen tilasuunnitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: CA00CX23

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa erotella ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa havainnollistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta.

Sisältö

Ammattikeittiön suunnittelu- ja rakentamisprosessi
Ammattikeittiön toiminnallinen suunnittelu
Ravintolaprojektiin liittyvät lupa-asiat
Ravintolan konseptin ilmentäminen ravintolasalissa
Ravintolasalin esteettisyys ja toiminnallinen suunnittelu
LVIS-suunnittelu, laite- ja kalustehankinnat, IT-järjestelmät
Keittiön ja salin layout-suunnittelu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa kuvata ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa tunnistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa selittää ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa selittää tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa erotella ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa havainnollistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita. ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta.

Ilmoittautumisaika

03.04.2024 - 04.09.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Yksikkö

SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Ilkka Latomäki
  • Kirta Nieminen
Opiskelijaryhmät
  • RESTO23
    Restonomi (AMK), Päivätoteutus
  • MRESTO24
    Restonomi (AMK), Monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa erotella ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa havainnollistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta.

Sisältö

Ammattikeittiön suunnittelu- ja rakentamisprosessi
Ammattikeittiön toiminnallinen suunnittelu
Ravintolaprojektiin liittyvät lupa-asiat
Ravintolan konseptin ilmentäminen ravintolasalissa
Ravintolasalin esteettisyys ja toiminnallinen suunnittelu
LVIS-suunnittelu, laite- ja kalustehankinnat, IT-järjestelmät
Keittiön ja salin layout-suunnittelu

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa kuvata ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa tunnistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa selittää ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa selittää tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa erotella ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa havainnollistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita. ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta.

Ilmoittautumisaika

13.11.2023 - 17.01.2024

Ajoitus

11.03.2024 - 05.05.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Ilkka Latomäki
  • Kirta Nieminen
Opiskelijaryhmät
  • RESTO22
    Restonomi (AMK)
  • MRESTO23
    Restonomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa erotella ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa havainnollistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta.

Sisältö

Ammattikeittiön suunnittelu- ja rakentamisprosessi
Ammattikeittiön toiminnallinen suunnittelu
Ravintolaprojektiin liittyvät lupa-asiat
Ravintolan konseptin ilmentäminen ravintolasalissa
Ravintolasalin esteettisyys ja toiminnallinen suunnittelu
LVIS-suunnittelu, laite- ja kalustehankinnat, IT-järjestelmät
Keittiön ja salin layout-suunnittelu

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Luennot ja työelämälähtöinen kehittämisprojekti 5 op

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöinen kehittämisprojekti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen tunnistaminen (OT) ja opinnollistaminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä yhteensä 135 h, josta itsenäistä opiskelua 102 h ja hybridiopetusta 33 h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa kuvata ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa tunnistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa selittää ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa selittää tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa erotella ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa havainnollistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita. ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämisprojekti ja aktiivinen osallistuminen

Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

16.01.2023 - 12.03.2023

Laajuus

5 op

Yksikkö

SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Ilkka Latomäki
  • Kirta Nieminen
Opiskelijaryhmät
  • MRESTO22
    Restonomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa erotella ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa havainnollistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta.

Sisältö

Ammattikeittiön suunnittelu- ja rakentamisprosessi
Ammattikeittiön toiminnallinen suunnittelu
Ravintolaprojektiin liittyvät lupa-asiat
Ravintolan konseptin ilmentäminen ravintolasalissa
Ravintolasalin esteettisyys ja toiminnallinen suunnittelu
LVIS-suunnittelu, laite- ja kalustehankinnat, IT-järjestelmät
Keittiön ja salin layout-suunnittelu

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

OT ja opinnollistaminen mahdollista

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 h, josta lähiopetusta 18 h, itsenäistä opiskelua 117 h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa kuvata ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa tunnistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa selittää ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa selittää tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa erotella ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa havainnollistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita. ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen (läsnäolovaatimus 80 %), oppimistehtävä

Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 22.02.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 30.04.2023

Laajuus

5 op

Yksikkö

SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Ilkka Latomäki
  • Kirta Nieminen
Opiskelijaryhmät
  • RESTO21
    Restonomi (AMK)

Tavoitteet

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa erotella ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa havainnollistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta.

Sisältö

Ammattikeittiön suunnittelu- ja rakentamisprosessi
Ammattikeittiön toiminnallinen suunnittelu
Ravintolaprojektiin liittyvät lupa-asiat
Ravintolan konseptin ilmentäminen ravintolasalissa
Ravintolasalin esteettisyys ja toiminnallinen suunnittelu
LVIS-suunnittelu, laite- ja kalustehankinnat, IT-järjestelmät
Keittiön ja salin layout-suunnittelu

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

OT ja opinnollistaminen mahdollista

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 h, josta lähiopetusta 40 h, itsenäistä opiskelua 95 h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa kuvata ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa tunnistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa selittää ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa selittää tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tulkita ravintolan rakennus-, tila- ja sisustussuunnittelun perusteita. Opiskelija osaa erotella ravintolasalin ja keittiön toiminnallisen suunnittelun vaiheet ja selittää niiden merkityksen ravintolan rakennusprojektissa. Opiskelija osaa havainnollistaa tilasuunnittelun merkityksen yrityksen markkinointiviestinnän osa-alueena ja kuvata kokonaisvaltaisen yrityskuvan muodostumisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa suunnitella käyttäjän toimintaa palvelevat tilat, jotka vastaavat tila-, työpiste ja laiteratkaisuiltaan tuotteisiin ja palveluihin perustuvia toimintoja. Opiskelija tunnistaa käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämisen perusteita. ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen (läsnäolovaatimus 80 %), oppimistehtävä