Markkinoinnin perusteetLaajuus (4 op)
Tunnus: LT00DS04
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Sisältö
- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija analysoi pinnallisesti markkinointiympäristöä kuitenkaan löytämättä selkeää yhteyttä organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskilpailukeinoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja kuvata niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida niiden käyttöä organisaatiossa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä laajasti. Opiskelija osaa analysoida analysointityökaluja ja lähdeaineistoja käyttäen markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja analysoida niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida ja kehittää niiden käyttöä organisaatiossa.
Ilmoittautumisaika
13.11.2024 - 15.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 25.05.2025
Laajuus
4 op
Virtuaaliosuus (op)
4 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Merja Juppo
Opiskelijaryhmät
-
MLITA24Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Sisältö
- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
Oppimateriaalit
Seija Bergströn & Arja Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhemmat painokset) luentomateriaali Moodlessa
Opetusmenetelmät
Verkkokurssi ja harjoitustyöt flipped learning-pedagokiikalla
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei ole
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä n. 106,5 h, josta kontaktiopetusta TEAMSissä 5 h ja itsenäistä opiskelua 101,5 tuntia
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija analysoi pinnallisesti markkinointiympäristöä kuitenkaan löytämättä selkeää yhteyttä organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskilpailukeinoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja kuvata niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida niiden käyttöä organisaatiossa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä laajasti. Opiskelija osaa analysoida analysointityökaluja ja lähdeaineistoja käyttäen markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja analysoida niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida ja kehittää niiden käyttöä organisaatiossa.