Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteetLaajuus (4 op)

Tunnus: LT00DS04

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.

Sisältö

- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija analysoi pinnallisesti markkinointiympäristöä kuitenkaan löytämättä selkeää yhteyttä organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskilpailukeinoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja kuvata niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida niiden käyttöä organisaatiossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä laajasti. Opiskelija osaa analysoida analysointityökaluja ja lähdeaineistoja käyttäen markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja analysoida niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida ja kehittää niiden käyttöä organisaatiossa.

Ilmoittautumisaika

13.11.2024 - 15.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 25.05.2025

Laajuus

4 op

Virtuaaliosuus (op)

4 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
  • Merja Juppo
Opiskelijaryhmät
  • MLITA24
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.

Sisältö

- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot

Oppimateriaalit

Seija Bergströn & Arja Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhemmat painokset) luentomateriaali Moodlessa

Opetusmenetelmät

Verkkokurssi ja harjoitustyöt flipped learning-pedagokiikalla

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ei ole

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä n. 106,5 h, josta kontaktiopetusta TEAMSissä 5 h ja itsenäistä opiskelua 101,5 tuntia

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija analysoi pinnallisesti markkinointiympäristöä kuitenkaan löytämättä selkeää yhteyttä organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskilpailukeinoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja kuvata niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida niiden käyttöä organisaatiossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä laajasti. Opiskelija osaa analysoida analysointityökaluja ja lähdeaineistoja käyttäen markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja analysoida niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida ja kehittää niiden käyttöä organisaatiossa.