Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (4 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DS04-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
28.04.2025 - 01.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
08.10.2025 - 07.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 80
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Miia Koski
Ajoitusryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 10 . Avoin AMK : 10.)
Ryhmät
MLITA25
Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus
Pienryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
Opintojakso
LT00DS04

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.

Sisältö

- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot

Oppimateriaalit

- Seija Bergströn & Arja Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhemmat painokset)
- Luentomateriaali Moodlessa

Opetusmenetelmät

- Teams: Aloitusluennot viikolla 41, keskiviikkona 8.10.2025 klo 17.15.
- Sen jälkeen verkko-opetusta: Videoidut luennot ja muut opetusmateriaalit
- Harjoitustehtävät
- Verkkotentti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

- Verkkotentti viikolla 49
- Ensimmäinen uusintatentti viikolla 2
- Toinen uusintatentti viikolla 6

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Suoritustavat kuvataan tarkemmin Moodle-oppimisympäristössä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Työmäärä yhteensä 108 h:
- Aloitusluennot Teamsissä 2 h
- Videoidut luennot kurssin verkkosivuilla, noin 10 h.
- Muihin verkko-opetusmateriaaleihin tutustuminen 20 h.
- Viikoittaiset harjoitustehtävät noin 30 h.
- Itsenäinen opiskelu 38 h.
- Verkkotenttiin valmistautuminen 6h.
- Tentti 2h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija analysoi pinnallisesti markkinointiympäristöä kuitenkaan löytämättä selkeää yhteyttä organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskilpailukeinoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja kuvata niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida niiden käyttöä organisaatiossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä laajasti. Opiskelija osaa analysoida analysointityökaluja ja lähdeaineistoja käyttäen markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja analysoida niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida ja kehittää niiden käyttöä organisaatiossa.

Siirry alkuun