Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (4 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DS04-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 06.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.03.2025 - 11.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Miia Koski
Ajoitusryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
Ryhmät
MLITA24
Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus
Pienryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
Opintojakso
LT00DS04

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.

Sisältö

- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot

Oppimateriaalit

Seija Bergströn & Arja Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhemmat painokset)
Luentomateriaali Moodlessa

Opetusmenetelmät

- Aloitusteams 11.3.2025 klo 17.15
- Itsenäinen verkko-opiskelu (Videoidut luennot ja muut opetusmateriaalit)
- Harjoitustehtävät
- Verkkotentti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä 108 h:
- Videoidut luennot kurssin verkkosivuilla, noin 10 h.
- Muihin verkko-opetusmateriaaleihin tutustuminen 20 h.
- Viikoittaiset harjoitustehtävät noin 30 h.
- Itsenäinen opiskelu 40 h.
- Verkkotenttiin valmistautuminen 6h.
- Tentti 2h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija analysoi pinnallisesti markkinointiympäristöä kuitenkaan löytämättä selkeää yhteyttä organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskilpailukeinoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja kuvata niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida niiden käyttöä organisaatiossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä laajasti. Opiskelija osaa analysoida analysointityökaluja ja lähdeaineistoja käyttäen markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja analysoida niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida ja kehittää niiden käyttöä organisaatiossa.

Siirry alkuun