Sosionomina varhaiskasvatuksessaLaajuus (2 op)
Tunnus: BE00BS22
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.
Oppimateriaalit
opiskelijan valitsema materiaali
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 12.05.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 16.05.2025
Laajuus
2 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 30
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Pirita Hakoneva
Opiskelijaryhmät
-
SOS22ASosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan itse valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 12.05.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 29.11.2024
Laajuus
2 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 30
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Virpi Nikkola
Opiskelijaryhmät
-
SOS21BSosionomi (AMK)
-
SOS21CSosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan itse valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 05.05.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 15.12.2023
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Virpi Nikkola
Opiskelijaryhmät
-
SOS21ASosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
opiskelijan valitsema materiaali
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 05.05.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 15.12.2023
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Virpi Nikkola
Opiskelijaryhmät
-
SOS20BSosionomi (AMK)
-
MSOS22KSosionomi (AMK)
-
SOS20CSosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 05.05.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 12.05.2023
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 24
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Pirita Hakoneva
- Virpi Nikkola
Opiskelijaryhmät
-
MSOS21KSosionomi (AMK)
-
SOS20ASosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 05.05.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 29.10.2022
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 24
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Virpi Nikkola
Opiskelijaryhmät
-
SOS19CSosionomi (AMK)
-
SOS19BSosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
05.05.2021 - 09.05.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 30.04.2022
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosiaali- ja terveysala
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Virpi Nikkola
Opiskelijaryhmät
-
SOS19ASosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
05.05.2021 - 09.05.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 11.03.2022
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosiaali- ja terveysala
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Virpi Nikkola
Opiskelijaryhmät
-
MSOS20Sosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.