Sosionomina varhaiskasvatuksessa (2 op)
Toteutuksen tunnus: BE00BS22-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 12.05.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 29.11.2024
Laajuus
2 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 30
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Virpi Nikkola
Opiskelijaryhmät
-
SOS21BSosionomi (AMK)
-
SOS21CSosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan itse valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.