Siirry suoraan sisältöön

Sosionomina varhaiskasvatuksessa (2 op)

Toteutuksen tunnus: BE00BS22-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 12.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2025 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
suomi
Paikat
12 - 30
Koulutus
Sosionomi (AMK)
Opettajat
Pirita Hakoneva
Ryhmät
SOS22A
Sosionomi (AMK)
Opintojakso
BE00BS22

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa tuoda esille sosionomin erityisen osaamisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen varhaiskasvatuksessa ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla on valmiudet pohtia sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.

Sisältö

- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- moniammatillisuus varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen

Oppimateriaalit

Opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan itse valitsema kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä harjoittelua.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana monialaista tiimiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata sosionomin roolia osana monialaista tiimiä. Hän tuntee sosionomin osaamisen ja vahvuudet varhaiskasvatuspalvelujen kehittäjänä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt sosionomin roolin osana monialaista tiimiä ja osaa analysoiden ja perustellen tuoda sitä esiin. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatus-palveluiden kehittäjänä.

Esitietovaatimukset

Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.

Siirry alkuun