Siirry suoraan sisältöön

Myyntityö ja myynnin johtaminenLaajuus (4 op)

Tunnus: LT00DR51

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa analysoida ja suunnitella myyntityötä ja sen johtamista.

Sisältö

- Myyntityön perusteet, myyntityön rooli markkinointiviestinnässä
- Hyvän myyjän ominaisuudet ja käytännöt
- Myyntiprosessin vaiheet
- Social selling
- Myynnin johtamisen osa-alueet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee pääpiirteittäin myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee hyvin myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee monipuolisesti myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa suunnitella myyntityön johtamista.

Oppimateriaalit

Oppimateriaalia markkinoinnin moduuleihin liittyen:
Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19., uudistettu painos.). Edita.
Luennoitsijan ilmoittama materiaali.