Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointiLaajuus (3 op)

Tunnus: LT00DK19

Osaamistavoitteet

Opiskelijat osaavat kuvata tärkeimmät digitaalisen markkinoinnin muodot. Opiskelijat osaavat markkinoida ja mainostaa liiketoimintaa käyttäen erilaisia digitaalisen markkinoinnin kanavia ja työkaluja, esim. hakukoneoptimointi, eri sosiaaliset mediat, sisältömarkkinointi, sähköposti ja display-mainonta.

Sisältö

- Käsitteet ja määritelmät
- Digitaalisen markkinoinnin strategia
- Verkkosivustot
- Web-analytiikan perusteet
- Hakukoneoptimointi
- Display-markkinointi
- Sosiaalinen media markkinoinnissa
- Video-markkinointi
- Sisältömarkkinointi
- Mobiilimarkkinointi

Esitietovaatimukset

Tieto- ja viestintätekniikka

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella digitaalisen markkinoinnin käsitteitä ja työkaluja. Opiskelija osaa kuvailla digitaalisen markkinoinnin merkitystä liiketoiminnassa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä ja kuvata digitaalisen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja työkalut. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalista markkinointia käyttämällä yleisimpiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja. Opiskelija osaa huomioida markkinoinnin tuloksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee hyvin digitaalisen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja työkalut. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalista markkinointia monipuolisesti digitaalisen markkinoinnin työkaluja käyttäen. Opiskelija osaa arvioida markkinoinnin tuloksia ja kehittää digitaalista markkinointia.

Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 15.01.2025

Ajoitus

17.02.2025 - 30.03.2025

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
  • Katri Juppi
Opiskelijaryhmät
  • LITA23D
    Tradenomi (AMK), Liiketalous

Tavoitteet

Opiskelijat osaavat kuvata tärkeimmät digitaalisen markkinoinnin muodot. Opiskelijat osaavat markkinoida ja mainostaa liiketoimintaa käyttäen erilaisia digitaalisen markkinoinnin kanavia ja työkaluja, esim. hakukoneoptimointi, eri sosiaaliset mediat, sisältömarkkinointi, sähköposti ja display-mainonta.

Sisältö

- Käsitteet ja määritelmät
- Digitaalisen markkinoinnin strategia
- Verkkosivustot
- Web-analytiikan perusteet
- Hakukoneoptimointi
- Display-markkinointi
- Sosiaalinen media markkinoinnissa
- Video-markkinointi
- Sisältömarkkinointi
- Mobiilimarkkinointi

Oppimateriaalit

Opettajan tarjoama materiaali
Internet-materiaali (mm. Google Digital Garage)

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus, itsenäiset oppimistehtävät, ryhmätyöskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op = 81 h opiskelua

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella digitaalisen markkinoinnin käsitteitä ja työkaluja. Opiskelija osaa kuvailla digitaalisen markkinoinnin merkitystä liiketoiminnassa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä ja kuvata digitaalisen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja työkalut. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalista markkinointia käyttämällä yleisimpiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja. Opiskelija osaa huomioida markkinoinnin tuloksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee hyvin digitaalisen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja työkalut. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalista markkinointia monipuolisesti digitaalisen markkinoinnin työkaluja käyttäen. Opiskelija osaa arvioida markkinoinnin tuloksia ja kehittää digitaalista markkinointia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävien hyväksytty suoritus.

Esitietovaatimukset

Tieto- ja viestintätekniikka