Neuvottelutaito ja esiintyminenLaajuus (3 op)
Tunnus: LT00DB52
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään sekä hyödyntää henkilöbrändäystä osana esiintymistaitoaan.
Sisältö
- neuvottelustrategiat ja taktiikat
- argumentointikeinot ja palautteen anto
- viestinnälliset tehokeinot
- henkilöbrändäys osana esiintymistaitoa
- video CV
Esitietovaatimukset
1. vuoden viestinnän ja markkinoinnin opinnot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa argumentoida, mutta ei osaa aina hyödyntää sitä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja hän osaa pääpiirteittäin hyödyntää neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja taktiikoita ja viestintä on lähettäjäkeskeistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa argumentoida ja perustella väitteitään tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään ja hän osaa ylläpitää vuorovaikutusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa argumentoida monipuolisesti ja vakuuttavasti. Opiskelija viestii taitavasti ja osallistuu aktiivisesti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa monipuolisesti analysoida myös omia vuorovaikutustaitojaan sekä esiintymistään.
Oppimateriaalit
Kansanen, A. 2002. Neuvottelu- ja kokoustaito. Helsinki: WSOY.
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 20.12.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 16.02.2025
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Saija Råtts
Opiskelijaryhmät
-
LITA23BTradenomi (AMK), LiiketalouS
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään sekä hyödyntää henkilöbrändäystä osana esiintymistaitoaan.
Sisältö
- neuvottelustrategiat ja taktiikat
- argumentointikeinot ja palautteen anto
- viestinnälliset tehokeinot
- henkilöbrändäys osana esiintymistaitoa
- video CV
Oppimateriaalit
Miettinen, S. & Torkki, J. 2019. Uusi Neuvotteluvalta: saat minkä neuvottelet, et mitä ansaitset. Helsinki: WSOY
Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2015. Areena: Yritysviestinnän käsikirja. Helsinki: Edita.
Muu opettajan määrittämä materiaali
Opetusmenetelmät
Lähiopetus
Sisältää myös verkko-opetusta (aikaan sidottua verkossa toteutettavaa opetusta)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kyse on 3 opintopisteen opintojaksosta, joka vastaa noin 80 opiskelijan työtuntia.
Opintojakso sisältää noin 25 h lähiopetusta.
Itsenäiseen opiskeluun, tehtäviin valmistautumiseen ja materiaalin hankintaan kuluu aikaa noin 50 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa argumentoida, mutta ei osaa aina hyödyntää sitä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja hän osaa pääpiirteittäin hyödyntää neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja taktiikoita ja viestintä on lähettäjäkeskeistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa argumentoida ja perustella väitteitään tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään ja hän osaa ylläpitää vuorovaikutusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa argumentoida monipuolisesti ja vakuuttavasti. Opiskelija viestii taitavasti ja osallistuu aktiivisesti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa monipuolisesti analysoida myös omia vuorovaikutustaitojaan sekä esiintymistään.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Suulliset ja kirjalliset tehtävät
VideoCV
Väittely
Esitys sekä kirjalliset itsearvioinnit
Esitietovaatimukset
1. vuoden viestinnän ja markkinoinnin opinnot
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 06.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 18.02.2024
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
0.5 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Saija Råtts
Ajoitusryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 30. Avoin AMK: 0.)
- Pienryhmä 2 (Koko: 30. Avoin AMK: 0.)
Opiskelijaryhmät
-
LITA22BTradenomi (AMK), Liiketalous
Koulutusryhmat
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään sekä hyödyntää henkilöbrändäystä osana esiintymistaitoaan.
Sisältö
- neuvottelustrategiat ja taktiikat
- argumentointikeinot ja palautteen anto
- viestinnälliset tehokeinot
- henkilöbrändäys osana esiintymistaitoa
- video CV
Oppimateriaalit
Miettinen, S. & Torkki, J. 2019. Uusi Neuvotteluvalta: saat minkä neuvottelet, et mitä ansaitset. Helsinki: WSOY
Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2015. Areena: Yritysviestinnän käsikirja. Helsinki: Edita.
Muu opettajan määrittämä materiaali
Opetusmenetelmät
Lähiopetus
Verkko-opetus (aikaan sidottua verkossa toteutettavaa opetusta)
Kansainvälisyys
Mahdollisesti kv-yhteistyössä tehtävä tehtävä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kyse on 3 opintopisteen opintojaksosta, joka vastaa noin 80 opiskelijan työtuntia.
Opintojakso sisältää noin 25 h lähiopetusta.
Itsenäiseen opiskeluun, tehtäviin valmistautumiseen ja materiaalin hankintaan kuluu aikaa noin 50 h
Lisätietoja opiskelijoille
Mahdollisesti kv-yhteistyössä tehtävä tehtävä
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa argumentoida, mutta ei osaa aina hyödyntää sitä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja hän osaa pääpiirteittäin hyödyntää neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja taktiikoita ja viestintä on lähettäjäkeskeistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa argumentoida ja perustella väitteitään tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään ja hän osaa ylläpitää vuorovaikutusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa argumentoida monipuolisesti ja vakuuttavasti. Opiskelija viestii taitavasti ja osallistuu aktiivisesti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa monipuolisesti analysoida myös omia vuorovaikutustaitojaan sekä esiintymistään.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Suulliset ja kirjalliset tehtävät
Esitietovaatimukset
1. vuoden viestinnän ja markkinoinnin opinnot