Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnillinen ajattelu (3op)

Toteutuksen tunnus: KD07BMMA270-4

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2015 - 19.10.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.10.2015 - 03.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Jarmo Nummela
Salla Kettunen
Opintojakso
KD07BMMA270

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.

Sisältö

- strategiaa (markkinoinnin näkökulmasta, segmentointi, asemointi)
- ansaintalogiikka
- markkinoinnin rooli liiketoiminnassa: synnyttäminen ja kasvattaminen
- kilpailukeinot
- markkinointisuunnittelun perusteet
- asiakaskeskeinen liiketoiminta
- asiakassuhteen johtaminen (asiakassuhteen elinkaari, keinot)

Oppimateriaalit

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. (3. uudistettu painos).

Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J. & Wong, V. (2008). Principles of Marketing. Chapters 11-15 and 19.

Opetusmenetelmät

- luennot, harjoitukset

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei harjoittelua.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: noin 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 36 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 44 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kiitettävä (5): Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa kiitettävästi kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Hyvä (4-3): Opiskelija on osallistunut aktiivisesti. Hän osaa kuvata hyvin markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on osallistunut opetukseen. Hän osaa tyydyttävästi kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.

Esitietovaatimukset

Virtuaaliyritystoimintaan kuuluvat markkinoinnin opinnot.

Siirry alkuun