Markkinoinnillinen ajattelu (3op)
Toteutuksen tunnus: KD07BMMA270-4
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.06.2015 - 19.10.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.10.2015 - 03.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Jarmo Nummela
- Salla Kettunen
- Opintojakso
- KD07BMMA270
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Sisältö
- strategiaa (markkinoinnin näkökulmasta, segmentointi, asemointi)
- ansaintalogiikka
- markkinoinnin rooli liiketoiminnassa: synnyttäminen ja kasvattaminen
- kilpailukeinot
- markkinointisuunnittelun perusteet
- asiakaskeskeinen liiketoiminta
- asiakassuhteen johtaminen (asiakassuhteen elinkaari, keinot)
Oppimateriaalit
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. (3. uudistettu painos).
Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J. & Wong, V. (2008). Principles of Marketing. Chapters 11-15 and 19.
Opetusmenetelmät
- luennot, harjoitukset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: noin 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 36 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 44 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kiitettävä (5): Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa kiitettävästi kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Hyvä (4-3): Opiskelija on osallistunut aktiivisesti. Hän osaa kuvata hyvin markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on osallistunut opetukseen. Hän osaa tyydyttävästi kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Esitietovaatimukset
Virtuaaliyritystoimintaan kuuluvat markkinoinnin opinnot.