Sosiaalinen media ja yrittäjyys (3op)
Toteutuksen tunnus: KA01DVVO14-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.04.2017 - 01.10.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 02.10.2017 - 31.12.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Agrologi (AMK)
- Opettajat
- Agro Nimeämätön
- Opintojakso
- KA01DVVO14
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
Syksy 2017
Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen ja yhdistyksen näkökulmasta
Sosiaalinen median työkalut ( esim. Facebook, Twitter, Blogit, Instagram)
Facebook markkinointi
Sosiaalinen media sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä sisällön tuotannon näkökulmasta
Sosiaalisen median mahdollisuudet ja haasteet
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa sosiaalisen median eri kanavat ja niiden mahdollisuudet organisaatioiden käytössä. Opiskelija osaa lukea ja tuottaa sosiaaliseen mediaan soveltuvaa tekstiä ja hyödyntää sosiaalista mediaa organisaation viestintäkanavana. Opiskelija osaa hakea tietoa sosiaalisesta mediasta ja tehdä valintoja viestintäkanavien välillä. Opiskelija osaa laatia sosiaalisen median strategian.
Sisältö
Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen ja yhdistyksen näkökulmasta
Sosiaalinen median työkalut ( esim. Facebook, Twitter, Blogit, Instagram)
Facebook markkinointi
Sosiaalinen media sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä sisällön tuotannon näkökulmasta
Sosiaalisen median mahdollisuudet ja haasteet
Oppimateriaalit
Sano se someksi 1 ja 2 - Kataleena Kortesuo
Opetusmenetelmät
Verkkokurssi, joka suoritetaan oppimistehtävillä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäinen työskentely ja ryhmäkeskusteluihin osallistuminen 3 op arvosta = noin 90 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (2-1) Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet organisaatioiden käytössä. Opiskelija tuntee sosiaalisen median eri kanavat ja niiden erot.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (4-3) Opiskelija on suorttanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa digitaalisen median mahdollisuudet organisaatioiden käytössä ja osaa hyvin suunnitella sen käyttöä osana organisaation toimintaa. Opiskelija osaa arvoida erilaisia sosiaalisen median kanavia ja tehdä perusteltuja valintoja niiden välillä. Opiskelija osaa suunnitella sosiaalisen median käyttöä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä ( 5) Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet organisaatioiden käytössä ja osaa suunnitella sen käyttöä osana organisaation toimintaa. Opiskelija osaa arvioida erilaisia sosiaalisen median kanavia ja tehdä valintoja niiden välillä. Opiskelija tuottaa soveltuvaa sisältöä suunnitelmallisesti ja perustellusti. Opiskelija osoittaa strategista ajattelua sosiaalisen median käytössä.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita