Markkinointia käytännössä 2 (3op)
Toteutuksen tunnus: VVOMARK02-1
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 16.01.2017 - 31.07.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Vapaasti valittavat opinnot
- Opettajat
- Sofia Niemelä
- Outi Kemppainen
- Terhi Kallio
- Ryhmät
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
- Opintojakso
- VVOMARK02
Tavoitteet
Opiskelija
• tunnistaa markkinointiviestinnän eri toiminnot ja tavoitteet
• osaa toimia monialaisessa tiimissä, jossa hyödynnetään tiimin jäsenten vahvuuksia.
• osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestinnän toimenpiteitä
• tunnistaa keskeiset kohderyhmät ja osaa viestiä oikea kanavaa käyttäen
• osaa kehittää eri toimenpiteitä analytiikan ja/tai muun palautteen avulla.
Sisältö
Laaja-alainen käytännön markkinointiviestintä, case: SeAMK.Opintojaksossa pääpainotus on käytännön töissä, mutta siihen sisältyy myös teoriaa.
Opiskelijat jaetaan eri markkinointitoimintoja (alla osiot) tekeviin monialaisiin tiimeihin opiskelijoiden oman mielenkiinnon, osaamisen ja markkinointitarpeiden mukaan. Opiskelijan on mahdollista osallistua useamman tiimin toimintaan. Opintojakson 3 opintopistettä karttuu tehtyjen työtuntien mukaisesti.
Kaikki toiminnot peilaavat SeAMKin markkinointiviestinnän tavoitteisiin ja toimenpiteisiin.
Sisällön tarkempi kuvaus
SeAMKin markkinointisuunnitelma ja -kalenteri sekä markkinoinnin ja viestinnän suhde strategiaan. Markkinointiviestinnällisten toimenpiteiden läpikäynti ja uusien täsmätoimenpiteiden suunnittelu, toteutus ja analysointi.
Osio 1: Tapahtuman suunnittelu
valmistelutyöt ja osallistuminen, ryhmäytyminen ja työnjako, SeAMKin osaston/osallistumisen suunnittelu ja rakentaminen, työskentely osastolla/tapahtumassa palautekeskustelut ja jälkihoito.
Osio 2: Kouluvierailut
koulutuksen, opiskelun ja toiminnan esittelyä, palaute sekä kehittäminen
Osio 3: Verkkosivuston kehittäminen
Sisällöntuotanto (tekstien suunnittelu ja kirjoittaminen sekä kuvien tuottaminen kohderyhmälähtöisesti, käyttäjäystävällisyys huomioiden). Analytiikan hyödyntäminen sivuston kehittämisessä.
Osio 4: Sosiaalinen media ja valo/-videokuvaus
Sosiaalisen median sisällöntuotanto ja analytiikka: tekstien ja kuvan tuottaminen eri kanaviin, eri kanavien kohderyhmien huomioiminen, kanavavalinnat.
Mahdollisia toteutuksia: My Day –videot, videoblogit, blogit ja kanavina eri sosiaalisen median kanavat.
Valo- ja/tai videokuvausten suunnittelu ja toteuttaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 5:
Opiskelija on toteuttanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa erinomaisen markkinointiviestinnän osakokonaisuuden. Hän hallitsee erinomaisesti oman vastuualueensa tehtävät. Opiskelija osaa arvioida tilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Taso 3-4
Opiskelija on toteuttanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestinnän osakokonaisuuden. Hän hallitsee hyvin oman vastuualueensa tehtävät. Opiskelija osaa arvioida tilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Taso 1-2:
Opiskelija osaa toimia annettujen tehtävien parissa ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää. Opiskelija osaa arvioida tilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Esitietovaatimukset
Ei edeltäviä opintoja.