Kehittyvät toimintatavat ja -mallit (8op)
Toteutuksen tunnus: KG30KAKE03-6
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 08.09.2016 - 31.05.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 8 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysala ylempi AMK, Kehittäminen ja johtaminen
- Opettajat
- Eija Kyrönlahti
- Arja Hemminki
- Opintojakso
- KG30KAKE03
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
Erilaisiin kehittämisorientaatioihin perustuvia ideoita, toimintatapoja ja -malleja.
Tavoitteet
Opiskelija osaa vertailla erilaisia tutkimuksen ja kehittämisen suuntauksia sekä soveltaa erilaisia ideoita, toimintatapoja ja -malleja käytännön kehittämistyössä.
Sisältö
Erilaisiin kehittämisorientaatioihin perustuvia ideoita, toimintatapoja ja -malleja.
Oppimateriaalit
Liimatainen, L. & Ryttyläinen, K. (toim.). 2006. Innovoi, vaikuta, arvioi. Ihmisiin kohdistuvien vaikutusten arviointi. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Mäkitalo, J. 2005. Work-related well-being in the transformation of nursing home work. Acta Universitantis Ouluensis D 837. Oulu: Oulu University Press.
Rautio, M. 2004. Muuttuva työelämä haastaa työterveyshuollon kehittämään menetelmiään ja osaamistaan. Oulun yliopisto. Hoitotieteen ja terveyshallinnon laitos. Diakonia ammattikorkeakoulu. Helsinki: Multiprint Oy.
Takanen, T. & Petrow, S. 2010. Kohtaamisten voima. Tarina yhdessäluovasta uudistumisesta. Helsinki: Edita.
Työterveyslaitos. 2009. Työhyvinvointi –uudistuksia ja hyviä käytäntöjä. Helsinki: Multiprint Oy.
Opetusmenetelmät
Luento ja itsenäiset tehtävät sekä harjoitukset.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
108 t (64 t kontaktia ja 144 t itsenäinen opiskelu).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1 ? 2)
Opiskelija osaa kuvailla erilaisia tutkimuksen ja kehittämisen suuntauksia sekä ideoita, toimintatapoja ja -malleja.
Hyvä (3 ? 4)
Opiskelija osaa vertailla erilaisia tutkimuksen ja kehittämisen suuntauksia sekä ideoita, toimintatapoja ja -malleja.
Kiitettävä (5)
opiskelija osaa analysoida ja arvioida erilaisia tutkimuksen ja kehittämisen suuntauksia sekä ideoita, toimintatapoja ja -malleja.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.