Projektityö (3 op)
Toteutuksen tunnus: BC00DK39-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
22.04.2025 - 27.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.01.2026 - 06.03.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- SeAMK Sosionomi ja geronomi
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 12 - 35
- Koulutus
- Geronomi (AMK)
- Sosionomi (AMK)
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosionomin tehtäväkentillä.
Opiskelija osaa tunnistaa projektityön yhdeksi sosiaalityön ja sosiaaliohjauksen työvälineeksi.
Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveysalan projektitoiminnan luonteenomaisia piirteitä.
Opiskelija osaa kuvata projektityön prosessia ja nimetä eri vaiheisiin sisältyvät ydintehtävät.
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä onnistuneen projektin edellytyksiä.
Sisältö
- Projektitoiminnan käsitteet ja toimintatavat
- Projektiorganisaatio ja sidosryhmät
- Projektin vaiheet ja prosessi
- Projektien rahoituslähteet
- Projektiviestintä
- Projektin johtaminen
Oppimateriaalit
Kymäläinen, H-R., Lakkala, M., Carver, E. & Kamppari, K.(2016).Opas projektityöskentelyyn. Helsingin yliopisto. Tieteestä toimintaa -verkoston julkaisu.
Lisäksi opettajan luentomateriaali.
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutuu pääosin itsenäisenä opiskeluna ja pienryhmätyöskentelynä. Opintojakso sisältää myös lähiopetusta (luennot, keskustelut, pienryhmätuotokset, projektipäällikön haastattelu).
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat tapaavat valitsemansa hankkeen projektipäällikön.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti viikolla 5, oppimistehtävän palautus ja esitys viikolla 10.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
81h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä projektien roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla. Opiskelija osaa määritellä projektin keskeisimmät käsitteet ja toimintatavat. Opiskelija osaa kuvata projektin vaiheet ja prosessin. Hän tietää keskeisimmät sosiaali- ja terveysalan projektien rahoituslähteet. Opiskelija osaa nimetä keskeiset projektiviestinnän ja johtamisen elementit
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa kuvailla monipuolisesti projektin käsitteitä, toimintaa, projektin vaiheita ja prosesseja. Opiskelija tunnistaa ja kuvailee projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla moninäkökulmaisesti projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa avata kattavasti projektin käsitteitä. Opiskelija osaa tarkastella analyyttisesti projektin toimintaa, sen vaiheita ja prosesseja. Opiskelija osaa analysoida projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.
Lisätiedot
Lähiopetustunneille osallistuminen on velvoittavaa.