Strategisen viestinnän suunnittelu (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DB84-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.04.2025 - 30.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 08.10.2025 - 08.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Saija Råtts
- Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 3 . Avoin AMK : 3.)
- Ryhmät
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
-
LITA23ATradenomi (AMK), Liiketalous
-
LITA23BTradenomi (AMK), LiiketalouS
-
LITA23CTradenomi (AMK), Liiketalous
-
LITA23DTradenomi (AMK), Liiketalous
- Pienryhmät
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
- Opintojakso
- LT00DB84
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa viestinnän ja viestinnän suunnittelun merkityksen strategisena työkaluna ja yrityksen tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa analysoida yrityksessä käytössä olevia viestinnän toimintatapoja. Opiskelija osaa analysoida yrityksen viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta. Opiskelija osaa laatia käytännössä viestintäsuunnitelman.
Sisältö
- Tavoitteellinen viestintä
- Kriisi- ja muutosviestintä
- Viestinnän nyky- ja tavoitetilan analysointi
- Viestintäsuunnitelma ja viestintästrategia
Oppimateriaalit
Juholin, E. (2022). Communicare: Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Helsinki: Infor.
Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus, verkko-opetus soveltuvin osin - Oppimistehtävät yksin ja ryhmässä - Itsenäinen opiskelu – Lähitentti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op. opintojakso vastaa noin reilua 80 opiskelijan työtuntia.
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkko-opetuksena.
Osallistuminen opetukseen sekä materiaaleihin tutustuminen ja niiden hankinta vie noin 40 tuntia opiskelijan aikaa.
Ryhmä- sekä yksilötehtävät noin 40 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa analysoida yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa heikosti tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija on palauttanut tehtävät, mutta niissä on paljon täydennettävää. Opiskelija osaa yksipuolisesti analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta, ja osallistuminen on ollut vaihtelevaa, joten tehtävissä ja tiedoissa on vielä puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa analysoida yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa pääsääntöisesti tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa melko hyvin analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta. Opiskelijan palauttamat tehtävät ja tiedot ovat hyviä, mutta viimeistelyssä sekä tiedon soveltamisessa on vielä parannettavaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä yksityiskohtainen ja konkreettinen viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa myös analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta. Opiskelijan osallistuminen on aktiivista ja tehtävät ja tiedot ovat erinomaisia niin viimeistelyn kuin soveltamisenkin osalta.
Esitietovaatimukset
1. vuoden viestinnän opinnot.