Siirry suoraan sisältöön

Strategisen viestinnän suunnittelu (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DB84-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.04.2025 - 30.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
08.10.2025 - 08.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Saija Råtts
Ajoitusryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 3 . Avoin AMK : 3.)
Ryhmät
VVO
VVO-ryhmä Peppiä varten
LITA23A
Tradenomi (AMK), Liiketalous
LITA23B
Tradenomi (AMK), LiiketalouS
LITA23C
Tradenomi (AMK), Liiketalous
LITA23D
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Pienryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
Opintojakso
LT00DB84

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa viestinnän ja viestinnän suunnittelun merkityksen strategisena työkaluna ja yrityksen tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa analysoida yrityksessä käytössä olevia viestinnän toimintatapoja. Opiskelija osaa analysoida yrityksen viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta. Opiskelija osaa laatia käytännössä viestintäsuunnitelman.

Sisältö

- Tavoitteellinen viestintä
- Kriisi- ja muutosviestintä
- Viestinnän nyky- ja tavoitetilan analysointi
- Viestintäsuunnitelma ja viestintästrategia

Oppimateriaalit

Juholin, E. (2022). Communicare: Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Helsinki: Infor.
Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus, verkko-opetus soveltuvin osin - Oppimistehtävät yksin ja ryhmässä - Itsenäinen opiskelu – Lähitentti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op. opintojakso vastaa noin reilua 80 opiskelijan työtuntia.
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkko-opetuksena.
Osallistuminen opetukseen sekä materiaaleihin tutustuminen ja niiden hankinta vie noin 40 tuntia opiskelijan aikaa.
Ryhmä- sekä yksilötehtävät noin 40 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa analysoida yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa heikosti tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija on palauttanut tehtävät, mutta niissä on paljon täydennettävää. Opiskelija osaa yksipuolisesti analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta, ja osallistuminen on ollut vaihtelevaa, joten tehtävissä ja tiedoissa on vielä puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa analysoida yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa pääsääntöisesti tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa melko hyvin analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta. Opiskelijan palauttamat tehtävät ja tiedot ovat hyviä, mutta viimeistelyssä sekä tiedon soveltamisessa on vielä parannettavaa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä yksityiskohtainen ja konkreettinen viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa myös analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta. Opiskelijan osallistuminen on aktiivista ja tehtävät ja tiedot ovat erinomaisia niin viimeistelyn kuin soveltamisenkin osalta.

Esitietovaatimukset

1. vuoden viestinnän opinnot.

Siirry alkuun