Opinnäytetyön raportointi (15op)
Toteutuksen tunnus: BI00BP06-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.04.2025 - 08.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.11.2025 - 29.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- SeAMK Master School
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysala ylempi AMK, Kliininen asiantuntijuus
- Opettajat
- Mari Salminen-Tuomaala
- Katriina Kuhalampi
- Ryhmät
-
YKLAS24Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, Kliininen asiantuntijuus
- Opintojakso
- BI00BP06
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa toteuttaa ja raportoida tutkimus-, kehittämis- tai arviointihankkeen.
Sisältö
Opinnäytetyön suunnitelman mukainen
Oppimateriaalit
Ahonen, T. 2017. Palvelumuotoilu sotessa: palvelumuotoilun käsikirja sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämiseen. Espoo.
Burns, N. & Grove, S. K. 2001. The practice of nursing research. Conduct, Critique, and Utilization. 5th edition or the latest. Philadelphia : Elsevier/Saunders cop.
Hakala, J. 2024. Laadullisen tutkimuksen ABC. Menetelmäopas opinnäytteen tekijälle. Gaudeamus.
Koskela, J. Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H.-M. 2015 Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoelämän julkaisuja. TEM raportteja 67/2015. Viitattu 22.1.2018. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-327-061-9.
Nummenmaa, L. 2021. Tilstotoeteen käsikirja. Tammi.
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro.
Pernaa, J. (toim.) 2013. Kehittämistutkimus opetusalalla. 2013. Jyväskylä: PS-kustannus.
Polit, D. F. & Beck, C.T. 2014. Essentials of nursing research: appraising evidence for nursing practice. Philadelphia : Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins cop.
Purssell, E., & McCrae, N. 2024. How to perform a systematic literature review. A guide for health and social care researchers, practitioners and students. 2. edition, Springer.
Puusa, A. & Juuti, P. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus.
Rantanen, T. & Toikko, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy.
Suneja, A. & Suneja, C. 2017. Lean ja terveydenhuolto. Helsinki: Duodecim.
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Helsinki: Talentum.
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013.
Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
TENK ohjeet 2019, 2023 ja 2024
Opettajan osoittamat tutkimusartikkelit
Opetusmenetelmät
Kehittämistyön toteuttaminen; aineistonkeruun ja analysoinnin raportointi, tulosten raportointi. Mahdollisten muiden tuotosten kuvaus ja raportointi.
Kehittämistyön esittäminen seminaarissa.
Yksilöohjaus, vertaisten antama palaute.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
30 op
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Lopullinen opinnäytetyö arvioidaan SeAMK:n opinnäytetyön arviointikriteerien mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Lopullinen opinnäytetyö arvioidaan SeAMK:n opinnäytetyön arviointikriteerien mukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Lopullinen opinnäytetyö arvioidaan SeAMK:n opinnäytetyön arviointikriteerien mukaisesti.