Thesis Report (15cr)
Code: BI00BP06-3004
General information
- Enrollment
 - 22.04.2025 - 08.10.2025
 - Registration for the implementation has ended.
 
- Timing
 - 28.11.2025 - 29.04.2026
 - The implementation has not yet started.
 
- Number of ECTS credits allocated
 - 15 cr
 
- Local portion
 - 10 cr
 
- Virtual portion
 - 5 cr
 
- RDI portion
 - 15 cr
 
- Mode of delivery
 - Blended learning
 
- Unit
 - SeAMK Master School
 
- Campus
 - SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
 
- Teaching languages
 - Finnish
 
- Degree programmes
 - Master's Degree in Social Services and Health Care, Advanced Clinical Practitioner
 
- Teachers
 - Mari Salminen-Tuomaala
 - Katriina Kuhalampi
 
- Groups
 - 
                        YKLAS24Master's Degree in Social Services and Health Care, Advanced Clinical Practitioner
 
- Course
 - BI00BP06
 
Evaluation scale
1-5
                    
Objective
Students are able to implement and report on a research, development or evaluation project.
                    
Content
According to the thesis plan
                    
Materials
Ahonen, T. 2017. Palvelumuotoilu sotessa: palvelumuotoilun käsikirja sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämiseen. Espoo.
Burns, N. & Grove, S. K. 2001. The practice of nursing research. Conduct, Critique, and Utilization. 5th edition or the latest. Philadelphia : Elsevier/Saunders cop. 
Hakala, J. 2024. Laadullisen tutkimuksen ABC. Menetelmäopas opinnäytteen tekijälle. Gaudeamus. 
Koskela, J. Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H.-M. 2015 Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoelämän julkaisuja. TEM raportteja 67/2015. Viitattu 22.1.2018. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-327-061-9. 
Nummenmaa, L. 2021. Tilstotoeteen käsikirja. Tammi. 
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro.
Pernaa, J. (toim.) 2013. Kehittämistutkimus opetusalalla. 2013. Jyväskylä: PS-kustannus.
Polit, D. F. & Beck, C.T. 2014. Essentials of nursing research: appraising evidence for nursing practice. Philadelphia : Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins cop.
Purssell, E., & McCrae, N. 2024. How to perform a systematic literature review. A guide for health and social care researchers, practitioners and students. 2. edition, Springer. 
Puusa, A. & Juuti, P. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus. 
Rantanen, T. & Toikko, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. 
Suneja, A. & Suneja, C. 2017. Lean ja terveydenhuolto. Helsinki: Duodecim. 
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Helsinki: Talentum.
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. 
Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi  
TENK ohjeet 2019, 2023 ja 2024
Opettajan osoittamat tutkimusartikkelit
                    
Teaching methods
Kehittämistyön toteuttaminen; aineistonkeruun ja analysoinnin raportointi, tulosten raportointi. Mahdollisten muiden tuotosten kuvaus ja raportointi. 
Kehittämistyön esittäminen seminaarissa. 
Yksilöohjaus, vertaisten antama palaute.
                    
Student workload
30 op
                    
Assessment criteria, satisfactory (1)
The final version of the thesis will be assessed using the thesis assessment criteria of Seinäjoki UAS.
                    
Assessment criteria, good (3)
The final version of the thesis will be assessed using the thesis assessment criteria of Seinäjoki UAS.
                    
Assessment criteria, excellent (5)
The final version of the thesis will be assessed using the thesis assessment criteria of Seinäjoki UAS.