Skip to main content

Thesis Report (15cr)

Code: BI00BP06-3004

General information


Enrollment
22.04.2025 - 08.10.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.11.2025 - 29.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
10 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
15 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
SeAMK Master School
Campus
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree in Social Services and Health Care, Advanced Clinical Practitioner
Teachers
Mari Salminen-Tuomaala
Katriina Kuhalampi
Groups
YKLAS24
Master's Degree in Social Services and Health Care, Advanced Clinical Practitioner
Course
BI00BP06

Evaluation scale

1-5

Objective

Students are able to implement and report on a research, development or evaluation project.

Content

According to the thesis plan

Materials

Ahonen, T. 2017. Palvelumuotoilu sotessa: palvelumuotoilun käsikirja sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämiseen. Espoo.

Burns, N. & Grove, S. K. 2001. The practice of nursing research. Conduct, Critique, and Utilization. 5th edition or the latest. Philadelphia : Elsevier/Saunders cop.

Hakala, J. 2024. Laadullisen tutkimuksen ABC. Menetelmäopas opinnäytteen tekijälle. Gaudeamus.

Koskela, J. Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H.-M. 2015 Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoelämän julkaisuja. TEM raportteja 67/2015. Viitattu 22.1.2018. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-327-061-9.

Nummenmaa, L. 2021. Tilstotoeteen käsikirja. Tammi.

Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro.

Pernaa, J. (toim.) 2013. Kehittämistutkimus opetusalalla. 2013. Jyväskylä: PS-kustannus.

Polit, D. F. & Beck, C.T. 2014. Essentials of nursing research: appraising evidence for nursing practice. Philadelphia : Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins cop.

Purssell, E., & McCrae, N. 2024. How to perform a systematic literature review. A guide for health and social care researchers, practitioners and students. 2. edition, Springer.

Puusa, A. & Juuti, P. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus.

Rantanen, T. & Toikko, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy.

Suneja, A. & Suneja, C. 2017. Lean ja terveydenhuolto. Helsinki: Duodecim.
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Helsinki: Talentum.

Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013.
Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi

TENK ohjeet 2019, 2023 ja 2024

Opettajan osoittamat tutkimusartikkelit

Teaching methods

Kehittämistyön toteuttaminen; aineistonkeruun ja analysoinnin raportointi, tulosten raportointi. Mahdollisten muiden tuotosten kuvaus ja raportointi.
Kehittämistyön esittäminen seminaarissa.
Yksilöohjaus, vertaisten antama palaute.

Student workload

30 op

Assessment criteria, satisfactory (1)

The final version of the thesis will be assessed using the thesis assessment criteria of Seinäjoki UAS.

Assessment criteria, good (3)

The final version of the thesis will be assessed using the thesis assessment criteria of Seinäjoki UAS.

Assessment criteria, excellent (5)

The final version of the thesis will be assessed using the thesis assessment criteria of Seinäjoki UAS.

Go back to top of page