Palvelujen johtaminen ja markkinointi (3op)
Toteutuksen tunnus: LT00DB61-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 18.02.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 23.03.2026 - 10.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 50
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
Grönroos, Christian (2015). Palvelujen johtaminen ja markkinointi. 5. painos. Talentum: Helsinki
Fischer, Merja & Vainio, Satu (2014). Potkua palvelubisnekseen - Asiakaskokemus luodaan yhdessä. e-kirja.
Kortesuo, Katleena & Löytänä, Janne (2011). Asiakaskokemus - Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. e-kirja.
Tuuliniemi, Juha (2011). Palvelumuotoilu. e-kirja.
l
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.
Sisältö
- Palvelukilpailu
- Palvelusuunnittelu
- Palvelumuotoilu
- Palveluprosessi
- Palvelun laatu
- Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
- Asiantuntijapalvelut
Oppimateriaalit
Grönroos, Christian (2015). Palvelujen johtaminen ja markkinointi. 5. painos. Talentum.
Fischer, Merja & Vainio, Satu (2014). Potkua palvelubisnekseen - Asiakaskokemus luodaan yhdessä. e-kirja.
Kortesuo, Katleena & Löytänä, Janne (2011). Asiakaskokemus - Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. e-kirja.
Tuuliniemi, Juha (2011). Palvelumuotoilu. e-kirja.
Opetusmenetelmät
-Lähiopetus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 81h, josta 16 h luentoja
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa pääpiirteittäistä osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa monipuolista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.
Lisätiedot
Palvelukilpailu
Palvelumuotoilu
Palvelukokemus, Kontaktipisteet, Palvelutuokio, Palvelupolku
Palveluprosessi; Palveluprosessin kehittäminen
Palvelujohtaminen, Palvelustrategia, Palveluportfolio
Palvelukulttuuri