Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen johtaminen ja markkinointi (3op)

Toteutuksen tunnus: LT00DB61-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 18.02.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
23.03.2026 - 10.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Taru Huhtala
Ryhmät
LITA23B
Tradenomi (AMK), LiiketalouS
Opintojakso
LT00DB61

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

Grönroos, Christian (2015). Palvelujen johtaminen ja markkinointi. 5. painos. Talentum: Helsinki

Fischer, Merja & Vainio, Satu (2014). Potkua palvelubisnekseen - Asiakaskokemus luodaan yhdessä. e-kirja.

Kortesuo, Katleena & Löytänä, Janne (2011). Asiakaskokemus - Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. e-kirja.

Tuuliniemi, Juha (2011). Palvelumuotoilu. e-kirja.
l

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.

Sisältö

- Palvelukilpailu
- Palvelusuunnittelu
- Palvelumuotoilu
- Palveluprosessi
- Palvelun laatu
- Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
- Asiantuntijapalvelut

Oppimateriaalit

Grönroos, Christian (2015). Palvelujen johtaminen ja markkinointi. 5. painos. Talentum.

Fischer, Merja & Vainio, Satu (2014). Potkua palvelubisnekseen - Asiakaskokemus luodaan yhdessä. e-kirja.

Kortesuo, Katleena & Löytänä, Janne (2011). Asiakaskokemus - Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. e-kirja.

Tuuliniemi, Juha (2011). Palvelumuotoilu. e-kirja.

Opetusmenetelmät

-Lähiopetus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan ajankäyttö 81h, josta 16 h luentoja

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa pääpiirteittäistä osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa monipuolista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.

Lisätiedot

Palvelukilpailu
Palvelumuotoilu
Palvelukokemus, Kontaktipisteet, Palvelutuokio, Palvelupolku
Palveluprosessi; Palveluprosessin kehittäminen
Palvelujohtaminen, Palvelustrategia, Palveluportfolio
Palvelukulttuuri

Siirry alkuun