Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän keinot (3op)

Toteutuksen tunnus: KD07BMMA225-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.11.2016 - 23.03.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.03.2017 - 04.05.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettajat
Jarmo Nummela
Opintojakso
KD07BMMA225

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

1. Kurssin tavoitteet, kurssin suorittaminen, ryhmäytyminen,
integroitu markkinointi ja sen suunnittelu
AP1: Kampanjasuunnitelman palautus
2. Brändit, markkinoinnin kilpailukeinot
AP2: Kampanjamateriaalin ja esityksen palautus MOODLEEN ENNEN ESITYSTÄ!
3. Integraation siirtäminen käytäntöön; HUIPUTUS SEMINAARI

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää markkinointiviestinnän keinoihin liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.

Sisältö

- markkinointiviestinnän osa-alueet, mainonta, PR ja myynninedistäminen
- integroitu markkinointiviestintä
- kampanjasuunnittelun perusteet

Oppimateriaalit

Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot
ja muu opettajan ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja itsenäinen opiskelu

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei ole

Kansainvälisyys

Ei ole

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: noin 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 36 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 44 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös erinomaisesti suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.

Lisätiedot

Opintojaksolla on käytössä Moodle oppimisalusta. Salasana annetaan opiskelijoille ensimmäisen lähiopetuskerran aikana.

Siirry alkuun