Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus ruokaketjussa (5op)
Toteutuksen tunnus: CA00DA61-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.04.2025 - 03.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.08.2025 - 14.02.2026
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- SeAMK Restonomi
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
- Opettajat
- Paula Juurakko
- Sanna Jyllilä
- Ryhmät
-
RESTO24Restonomi (AMK), Päivätoteutus
-
MRESTO25KRestonomi (AMK), Monimuotototeutus
- Opintojakso
- CA00DA61
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja tulosten mittaamisen periaatteet
Opiskelija osaa ruokaketjun markkinoinnin erityispiirteet.
Opiskelija tietää markkinointiprosessissa rakennettavan arvonluonnin mahdollisuudet.
Opiskelija osaa soveltaa tietämystään joko alkutuotteiden, teollisten tuotteiden tai ravintolapalveluiden markkinoinnissa.
Sisältö
- Kuluttaja- ja yritysmarkkinoiden ostopäätösprosessit
- Asiakassegmentoinnin merkitys markkinoinnissa
- Markkinoinnin suunnittelu- ja toteutus
- Markkinoinnin kehittäminen ja arviointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot yritys- ja kuluttajamarkkinoilla
- Digitaalisen markkinoinnin perusteet
- Harjoitukset, joissa suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan joko alkutuotteiden, teollisten tuotteiden tai ravintolapalveluiden markkinointia.
Aika ja paikka
Aikataulutetun verkko-opetuksen aikataulut löytyvät lukujärjestyksestä osoitteesta https://lukkarikone.seamk.fi/. Lukujärjestyksiä on julkaistuna kuusi seuraavaa viikkoa. Syksyn 6 ensimmäistä viikkoa julkaistaan juhannukseen mennessä ja kevään 6 ensimmäistä viikkoa jouluun mennessä. Lukujärjestyksiin voi tulla muutoksia.
Oppimateriaalit
Bergström, S., & Leppänen, A. (2009). Yrityksen asiakasmarkkinointi (13. p.) tai uudempi painos. Edita. Saatavissa myös e-kirjana.
Kotler, P. & Keller, K. (2006). Marketing Management (12. p). Scientific Research.
Grönroos, C. (2020). Palveluiden johtaminen ja markkinointi. Alma Talent. E-kirja.
Opetusmenetelmät
Opinto suoritetaan verkossa Moodle-oppimisympäristössä.
Opinto edellyttää aikataulutettuun etäopetukseen osallistumista verkossa.
Opetuskertojen tallenteet ovat katsottavissa jälkikäteen Moodlessa.
Opinto edellyttää itsenäistä työskentelyä ja aikataulun suunnittelua.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen tunnistaminen (OT)
Opinnollistaminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa markkinoinnin perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä jossain määrin ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa markkinoinnin perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä hyvin ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa markkinoinnin perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä erinomaisesti ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinointiin. Opiskelija osaa myös kehittää luovia markkinointiratkaisuja tuote- ja palvelukonsepteihin.
Esitietovaatimukset
Ei edeltäviä opintoja