Siirry suoraan sisältöön

Kulttuurituottaja fasilitoijana (5op)

Toteutuksen tunnus: 2B00CW99-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 09.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
07.01.2026 - 22.02.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
SeAMK Kulttuurituottaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Paikat
12 - 25
Koulutus
Kulttuurituottaja (AMK)
Opettajat
Johanna Ikola
Jaana Liukkonen
Ryhmät
KUTU24
Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
KUTU22
Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
KUTU25
Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
Opintojakso
2B00CW99

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija tietää fasilitoinnin määritelmän sekä osaa soveltaa fasilitoinnin menetelmiä kulttuurituottajan työssä mm. ryhmän innostamiseen, ongelmanratkaisuun ja ideointiin sekä osallistamiseen. Hän sisäistää ihmisten välisen yhteistyön ohjaamisen osaksi kulttuurituottajan osaamista.

Sisältö

· fasilitoinnin määritelmä
fasilitoinnin menetelmät ja työkalut
· fasilitointi digitaalisessa ympäristössä sekä kontaktitilanteissa
· osallistujan haastava käyttäytyminen
· millainen fasilitoija olen
· käytännön fasilitointiharjoitukset sekä niiden itsereflektointi ja vertaisarviointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelijalla on käsitys fasilitoinnin mahdollisuuksista ja menetelmistä kulttuurituottajan työssä. Hän osaa ohjattuna soveltaa jotakin menetelmää ryhmän ohjauksessa. Opiskelija osaa rakentaa fasilitointitilaisuuden ohjattuna ja toimia fasilitaattorin avustajana.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelijalla on selkeä käsitys fasilitoinnin mahdollisuuksista ja menetelmistä kulttuurituottajan työssä. Hän osaa soveltaa jotakin menetelmää ryhmän ohjauksessa sekä arvioida menetelmän tehokkuutta ja toimivuutta. Opiskelija osaa rakentaa fasilitointitilaisuuden ja ohjata sitä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijalla on selkeä käsitys fasilitoinnin mahdollisuuksista ja menetelmistä kulttuurituottajan työssä. Hän osaa valita oikeat menetelmät kulloiseenkin tilanteeseen ja osaa lukea ryhmää siten, että pystyy fasilitointitilanteessa muokkaamaan menetelmää ryhmän tarpeiden mukaan ja pystyy arvioimaan menetelmien tehokkuutta ja toimivuutta. Opiskelija osaa rakentaa fasilitointitilaisuuden toimivaksi ja selkeäksi kokonaisuudeksi ja tavoitteet saavuttavaksi. Opiskelija osaa johtaa tilaisuutta luontevasti.

Siirry alkuun