Siirry suoraan sisältöön

Suunnitelmallinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2B00BP27-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 24.03.2025

Ajoitus

24.03.2025 - 16.05.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

1 op

Yksikkö

SeAMK Kulttuurituottaja

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Kulttuurituottaja (AMK)

Opettaja

  • Miia Koski

Ajoitusryhmät

  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)

Opiskelijaryhmät

  • KUTU23
    Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus

Koulutusryhmat

  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitelmallisen markkinoinnin strategisen ja operatiivisen prosessin, peruskäsitteet ja kilpailukeinot
- analysoida markkinoinnin ajankohtaisia teemoja

Sisältö

- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Sisäinen ja ulkoinen markkinointi
- Markkinoinnin toimintaympäristöjen analysointi
- Segmentointi
- Asemointi
- Markkinointistrategiat, tavoitteet ja mittarit
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin ajankohtaiset teemat: some-markkinointi

Opetusmenetelmät

- Luennot ja harjoitukset
- Markkinointisuunnitelman laatiminen
- Markkinoinnin simulaatio ja raportointi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija hallitsee suunnitelmallisen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot. Hän osaa soveltaa tyydyttävästi markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida suunnitelmallisen markkinointiin liittyviä tietoja ja taitoja. Hän tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida suunnitelmallisen markkinointiin liittyviä tietoja ja taitoja. Hän osaa analysoida markkinoinnin eri osa-alueiden yhteyksiä toisiinsa. Hän osaa soveltaa erinomaisesti markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Markkinointisuunnitelma 50% (Arviointi 0 - 5)
- Markkinoinnin simulaatio 50% (Arviointi 0 - 5)