Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (4 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DC24-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 17.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.10.2024 - 18.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Miia Koski
Ajoitusryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
Ryhmät
MLITA22
Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
Pienryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
Opintojakso
LT00DC24

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen kokonaisvaltaisen markkinaorientaation merkityksen. Opiskelija osaa tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia dynaamisessa toimintaympäristössä.

Sisältö

- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnitteluprosessi
- Yrityksen markkinaorientaatio ja markkinointikyvykkyys
- Markkinoinnin johtamisen kokonaisuus

Oppimateriaalit

- Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19. uudistettu painos.). Edita.
- Kotler, P. & Keller, K. (2006). Marketing Management
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

4 opintopisteen kurssi vastaa 108h opiskelua:
- Moodle-opiskelu, materiaalit ja videot 30h
- Markkinointisuunnitelmaan liittyvät harjoitukset 20h
- Markkinointisuunnitelman laatiminen 30 h
- Verkkotentti ja siihen valmistautuminen 28h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen markkinointisuunnitelman vaiheet. Opiskelija osaa laatia suppean yrityksen markkinointisuunnitelman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa hyvät valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa erinomaiset valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia kattavan yrityksen markkinointisuunnitelman.

Lisätiedot

Verkko-opetus.

Siirry alkuun