Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DC24-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 17.10.2024
Ajoitus
28.10.2024 - 18.12.2024
Laajuus
4 op
Virtuaaliosuus (op)
4 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Miia Koski
Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Opiskelijaryhmät
-
MLITA22Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
Koulutusryhmat
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen kokonaisvaltaisen markkinaorientaation merkityksen. Opiskelija osaa tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia dynaamisessa toimintaympäristössä.
Sisältö
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnitteluprosessi
- Yrityksen markkinaorientaatio ja markkinointikyvykkyys
- Markkinoinnin johtamisen kokonaisuus
Oppimateriaalit
- Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19. uudistettu painos.). Edita.
- Kotler, P. & Keller, K. (2006). Marketing Management
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4 opintopisteen kurssi vastaa 108h opiskelua:
- Moodle-opiskelu, materiaalit ja videot 30h
- Markkinointisuunnitelmaan liittyvät harjoitukset 20h
- Markkinointisuunnitelman laatiminen 30 h
- Verkkotentti ja siihen valmistautuminen 28h
Lisätietoja opiskelijoille
Verkko-opetus.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen markkinointisuunnitelman vaiheet. Opiskelija osaa laatia suppean yrityksen markkinointisuunnitelman.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa hyvät valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa erinomaiset valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia kattavan yrityksen markkinointisuunnitelman.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin arviointi:
Markkinointisuunnitelma 50% (Arvosana 0 - 5)
Verkko-tentti 50% (Arvosana 0 - 5)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen markkinointisuunnitelman vaiheet. Opiskelija osaa laatia suppean yrityksen markkinointisuunnitelman.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen kattavan ja monipuolisen markkinointisuunnitelman.