Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DC24-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.04.2024 - 17.10.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.10.2024 - 18.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Miia Koski
- Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Ryhmät
-
MLITA22Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
- Pienryhmät
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
- Opintojakso
- LT00DC24
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen kokonaisvaltaisen markkinaorientaation merkityksen. Opiskelija osaa tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia dynaamisessa toimintaympäristössä.
Sisältö
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnitteluprosessi
- Yrityksen markkinaorientaatio ja markkinointikyvykkyys
- Markkinoinnin johtamisen kokonaisuus
Oppimateriaalit
- Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19. uudistettu painos.). Edita.
- Kotler, P. & Keller, K. (2006). Marketing Management
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4 opintopisteen kurssi vastaa 108h opiskelua:
- Moodle-opiskelu, materiaalit ja videot 30h
- Markkinointisuunnitelmaan liittyvät harjoitukset 20h
- Markkinointisuunnitelman laatiminen 30 h
- Verkkotentti ja siihen valmistautuminen 28h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen markkinointisuunnitelman vaiheet. Opiskelija osaa laatia suppean yrityksen markkinointisuunnitelman.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa hyvät valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa erinomaiset valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia kattavan yrityksen markkinointisuunnitelman.
Lisätiedot
Verkko-opetus.