Siirry suoraan sisältöön

Managerointi- ja välittäjäosaaminen musiikkibisneksessä (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2B00DT84-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.03.2024 - 28.04.2024

Ajoitus

08.05.2024 - 14.06.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Kulttuurituottaja (AMK)

Opettaja

  • Mika Karhumaa

Tavoitteet

Musiikkibisneksen dynaaminen toimintaympäristö ja siellä tapahtuvan managementin eri funktiot
Managementin kolme toimintasektoria
Managementin relevantit yleisöt
Online presencen merkitys, lähtökohdat, tavoitteet ja siihen kytkeytyvä passiivinen promootio
Sosiaalisen median pääoma ja sen muodostaminen
Moderni brändin rakentaminen ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin, arvoihin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia
Tekoäly ja sen merkitys promootiossa

Sisältö

Opiskelija tunnistaa modernin musiikkibisneksen eri yleisöt sekä niiden väliset vuorovaikutussuhteet.
Opiskelija osaa rakentaa itselleen ja edustamalleen artistille sen strategisia tavoitteita tukevan online presencen.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion tavoitteet sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.
Opiskelija osaa kehittää edustamansa artistin brändikuvaa nykyaikaisia ideaaleja mukaillen.
Opiskelija osaa keskustella artistin kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.
Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja osaa hyödyntää niitä artistin promootiota toteutettaessa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa musiikkibisnes managementin toimintakentän ja ymmärtää managementin tehtävät siellä.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä sekä osaa käynnistää artistin online presencen muodostuksen.
Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hahmottaa musiikkibisnes managementin toimintakentän ja ymmärtää managementin tehtävät siellä.
Opiskelija tulkitsee musiikkibisneksen eri toimintaympäristöjen ja toimijoiden välisiä vuorovaikutussuhteita sekä pystyy hyödyntämään tätä.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön ja osaa ottaa tämän huomioon.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hahmottaa musiikkibisnes managementin toimintakentän, ymmärtää managementin tehtävät siellä sekä on sisäistänyt välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija tulkitsee musiikkibisneksen eri toimintaympäristöjen ja toimijoiden välisiä vuorovaikutussuhteita sekä pystyy hyödyntämään tätä.
Opiskelija osaa rakentaa eriaikaisia toimintasuunnitelmia artistin kanssa, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti sekä sisällyttää siihen tilanteeseen sopivia ehtokokonaisuuksia.