Kulttuurimatkailu (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2B00CX03-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 17.01.2024
Ajoitus
04.03.2024 - 26.05.2024
Laajuus
5 op
Yksikkö
SeAMK Kulttuurituottaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
- Jussi Kareinen
Opiskelijaryhmät
-
KUTU20Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU23Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU22Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- hahmottaa kulttuurimatkailun merkityksen ja mahdollisuudet niin kulttuurin, kuin matkailun näkökulmasta
- tunnistaa matkailuelinkeinon keskeiset toimijat ja palveluketjun
- tunnistaa kulttuurituottajan roolin kulttuurimatkailun kehittämisessä
- ideoida kestävän kehityksen periaatteet huomioivan kulttuurisisältöisen matkailutuotteen
Sisältö
- Kulttuurimatkailu käsitteenä
- Kulttuurimatkailun toimintaympäristöön tutustuminen
- Asiakassegmentit
- Matkailun ajankohtaiset trendit
- Kulttuurimatkailun talousvaikutukset
- Kulttuurimatkailu ja kestävä kehitys
- Alueellinen ja paikallinen kulttuuri matkailun voimavarana
- Palvelumuotoilun mahdollisuudet kulttuurimatkailutuotteen kehittämisessä
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija
- tuntee matkailuelinkeinon palveluketjun ja merkityksen yhteiskunnassa ja osaa nimetä muutaman keskeisen kansallisen toimijan siinä.
- tunnistaa muutamia kulttuurisisältöisiä matkailutuotteita
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija
- tuntee matkailuelinkeinon palveluketjun ja merkityksen yhteiskunnassa ja osaa nimetä keskeiset kansalliset toimijat siinä.
- tunnistaa keskeisiä kulttuurisisältöisiä matkailutuotteita.
- tunnistaa kestävän kehityksen merkityksen ja mahdollisuudet kulttuurimatkailussa
- osaa soveltaa palvelumuotoilun prosessia uuden kulttuurimatkailutuotteen ideoinnissa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- tuntee matkailuelinkeinon palveluketjun ja merkityksen yhteiskunnassa ja osaa nimetä keskeiset kansalliset toimijat siinä.
- tunnistaa keskeisiä kulttuurisisältöisiä matkailutuotteita.
- tunnistaa kestävän kehityksen merkityksen ja mahdollisuudet kulttuurimatkailussa
- osaa soveltaa palvelumuotoilun prosessia ja osaa hyödyntää sitä uuden kulttuurimatkailutuotteen ideoinnissa.