Siirry suoraan sisältöön

Monimuotoisen työyhteisön johtaminen (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DE53-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 21.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.01.2024 - 25.02.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Emilia Kangas
Ryhmät
VVO
VVO-ryhmä Peppiä varten
MLITA22
Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
MLITA23
Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus
Opintojakso
LT00DE53

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija tuntee tekijät, jotka vaikuttavat monimuotoisen työyhteisön johtamiseen. Opiskelija osaa kuvata monimuotoisen työyhteisön johtamiseen liittyviä keskeisiä mahdollisuuksia ja jännitteitä. Opiskelija tunnistaa monimuotoisuuden lähijohtamiselle asettamia vaatimuksia ja osaa kuvata monimuotoisen työyhteisön toimivuutta tukevia menetelmiä. Opiskelija osaa arvioida eri toimintamallien soveltuvuutta työyhteisön konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa arvioida kykyään toimia monimuotoisen työyhteisön lähijohtamisen tehtävissä.

Sisältö

- Monimuotoisuus ja inkluusio työyhteisössä ja yrityksen voimavarana
- Elämänkaarijohtaminen
- Kulttuurisensitiivinen esimiestyö
- Erilaisuuden ja monimuotoisuuden hyödyntäminen työyhteisön johtamisessa
- Lähijohtaminen työyhteisön konflikteissa

Oppimateriaalit

Opettajan ilmoittama kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

Opetus teamsissä (klo 17.15 alkaen)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kehittämistehtävät

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu opetukseen passiivisesti, eikä osallistu keskusteluun.
Opiskelija käyttää käsitteitä, mutta soveltaminen on pintapuolista.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta, mutta analyysi jää osin epäuskottavaksi.
Opiskelija arvioi omaa oppimistaan suppeasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osallistuu opetukseen melko aktiivisesti ja esittää omia mielipiteitään ajoittain.
Opiskelija käyttää käsitteistöä osuvasti soveltaen.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta kattavasti.
Opiskelija osaa arvioida omaa oppimistaan jossain määrin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja esittää omia analyyttisia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin.
Opiskelija käyttää käsitteistöä oivaltaen.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta osuvasti perustellen.
Opiskelija osaa arvioida omaa oppimistaan monipuolisesti.

Siirry alkuun