Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin juridiikka (2 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DB56-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 21.02.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.04.2024 - 26.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Kristiina Mutka-Vierula
Ryhmät
LITA22B
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opintojakso
LT00DB56

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.

Sisältö

- Markkinointia säätelevät lait
- Kuluttajamarkkinoinnin sääntely
- Yrityksen suoja kilpailijaa vastaan
- Tuotteen turvallisuus
- Immateriaalioikeudet
- Tekijänoikeus

Oppimateriaalit

Markkinoinnin juridiikan oppikirjallisuutta, joka ilmoitetaan opintojakson alussa. Opettajan ilmoittamaa muuta materiaalia.

Opetusmenetelmät

Luennot ja erilaiset harjoitukset.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: noin 52 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 20 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 32 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon.
Opiskelija osaa tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa kiitettävästi suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.

Esitietovaatimukset

Oikeustieteen opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.

Siirry alkuun