Markkinoinnin juridiikka (2 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DB56-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
13.11.2023 - 21.02.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
08.04.2024 - 26.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.
Sisältö
- Markkinointia säätelevät lait
- Kuluttajamarkkinoinnin sääntely
- Yrityksen suoja kilpailijaa vastaan
- Tuotteen turvallisuus
- Immateriaalioikeudet
- Tekijänoikeus
Oppimateriaalit
Markkinoinnin juridiikan oppikirjallisuutta, joka ilmoitetaan opintojakson alussa. Opettajan ilmoittamaa muuta materiaalia.
Opetusmenetelmät
Luennot ja erilaiset harjoitukset.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: noin 52 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 20 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 32 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon.
Opiskelija osaa tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa kiitettävästi suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.
Esitietovaatimukset
Oikeustieteen opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.