Siirry suoraan sisältöön

Maataloustuote- ja tarvikekauppa (2 op)

Toteutuksen tunnus: 9A00CY23-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 04.10.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.09.2023 - 10.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
SeAMK Agrologi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Agrologi (AMK)
Opettajat
Anu Katila
Ryhmät
AGRO22A
Agrologi (AMK)
AGRO22B
Agrologi (AMK)
Opintojakso
9A00CY23

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy kansainvälisen maatalouskaupan rakenteeseen, keskeisimpiin tuoteryhmiin ja niiden erityispiirteisiin. Opiskelija tuntee kotimaisia maatalouskaupan markkinointi- ja hankintajärjestelmiä sekä maatalous- ja harraste-eläinkaupan toimijoita. Opiskelija tietää yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija osaa kertoa esimerkkejä myyntityöstä ja hyvän myyntityön osatekijöistä. Opiskelija tietää uramahdollisuuksista maatalous- ja harraste-eläinkaupan parissa.

Sisältö

Kansainvälinen maatalouskauppa
Maatalouskaupan markkinointi- ja hankintajärjestelmät, työkone- ja puutarhakauppa, rehu- ja viljakauppa sekä harraste-eläinkauppa.
Yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja erot kuluttajakauppaan maataloussektorilla.
Esimerkkejä myyntityöstä, hyvän myyntityön osatekijöistä sekä maatalous-ja harraste-eläinkaupasta agrologien työllistäjänä.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus; luennot, tehtävät ja työelämävierailut

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Maatalous- , puutarha- ja harraste-eläin kaupan toimijat

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

52 tuntia,joista noin 20 h luentoja ja 32 h itsenäistä työskentelyä

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opiskelija tietää maatalouskaupan rakenteen ja volyymin laajuuden. Opiskelija osaa nimetä maatalouskaupan toimijoita, markkinointi- ja hankintakanavia. Opiskelija tietää yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija osaa kertoa esimerkkejä myyntityöstä ja hyvän myyntityön osatekijöistä. Opiskelija tietää uramahdollisuuksista maatalous- ja harraste-eläinkaupan parissa.

Hylätty: Opiskelija eiei osaa kertoa maatalouskaupan rakenteesta eikä nimetä maatalouskaupan toimijoita, markkinointi- ja hankintakanavia. Opiskelija ei tiedä yritysten välisen kaupan pääperiaatteita eikä eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija ei osaa antaa laisinkaan esimerkkejä hyvän myyntityön osatekijöistä.

Lisätiedot

Työelämävierailijoiden luennoilla läsnäolo: 80% kerroista oltava läsnä

Siirry alkuun