Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen viestintä (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CL74-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.04.2022 - 03.09.2022

Ajoitus

03.09.2022 - 01.12.2022

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys

Opettaja

  • Saija Råtts

Opiskelijaryhmät

  • MPK21
    Tradenomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija osaa analysoida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa monipuolisesti kehittää yrityksen viestintää eri kanavat huomioiden.

Sisältö

- Viestinnän suunnittelu; suunnitelmat ja strategiat
- Kriisi- ja muutosviestintä
- Työyhteisöviestinnän digitaaliset kanavat

Oppimateriaalit

Juholin, E. 2022. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Helsinki: Management Institute of Finland MIF Oy.

- Luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

Etä ja verkko-opetus. Verkkoluennot / tai -nauhoitteet ja verkkomateriaalit.
Itsenäinen- ja ryhmätyöskentely, flipattu kurssi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op. opintojakso vastaa noin reilua 80 opiskelijan työtuntia.
Opintojakso toteutetaan etä- ja verkko-opetuksena, joihin osallistuminen / materiaaliin tutustuminen vie noin 20 tuntia opiskelijan aikaa.
Ryhmä- taikka itsenäinen työskentely noin 30 h
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuuteen perehtyminen noin 30 h
Mahdollisesti verkkotentti

Lisätietoja opiskelijoille

Etä- ja verkko-opetus

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa antaa esimerkkejä yrityksen viestinnän suunnittelun työkaluista, ja jossain määrin soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija osaa tyydyttävällä tasolla analysoida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Yrityksen viestinnän kehittäminen toteutuu jossain määrin tai puutteellisesti. Opiskelijan osallistuminen on melko vähäistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä käytännössä esimerkiksi viestintäsuunnitelman muodossa. Opiskelija osaa analysoida hyvin yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen viestintää ja huomioida myös eri kanavat suunnittelussa. Opiskelija osallistuu pääsääntöisesti aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä laaja-alaisesti käytännössä erilaisia teorioita hyödyntäen. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen viestintää ja huomioi eri kanavat suunnittelussa. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilö- ja ja ryhmätehtävät, mahdollisesti verkkotentti