Verkkoliiketoiminta (6 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BT91-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.04.2022 - 07.09.2022
Ajoitus
01.10.2022 - 18.12.2022
Laajuus
6 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
- Katri Juppi
Opiskelijaryhmät
-
MPK20Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä verkkoliiketoiminnan käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien sähköisten kauppapaikkojen (verkkokauppojen) käytettävyyttä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät online-markkinoinnin muodot. Hän osaa käyttää tärkeimpiä online-markkinoinnin välineitä verkkokaupan ja muun verkkoliiketoiminnan markkinoinnissa.
Sisältö
- sähköisen kaupankäynnin käsitteet
- sähköisen kauppapaikan määrittely ja käytettävyys
- yleisimmät verkkokauppaohjelmistot ja -pilvipalvelut
- verkkokaupan suunnittelu, toteutus ja ylläpito
- digitaalisen markkinoinnin työkalut ja niiden käyttö
Oppimateriaalit
Moodle-materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyö
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 12h, omatoiminen työskentely 150h.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa luetella sähköisen kaupankäynnin keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia liiketoiminnassa. Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa perustoimintoja yksinkertaiseen verkkokauppaan ja sen markkinointiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien verkkokauppojen käytettävyyttä. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa huomioida käytettävyyden ja tietoturvan verkkopalvelun toteutuksessa. Opiskelija osaa suunnitella sähköisen kauppapaikan liiketoiminnan näkökulmasta. Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustyö: Verkkokaupan rakentaminen
Esitietovaatimukset
Liiketoiminnan digitalisaatio