Asiakaskäyttäytyminen (4op)
Toteutuksen tunnus: LTVAMA202-1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.10.2015 - 20.02.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.02.2016 - 17.04.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Terhi Anttila
- Opintojakso
- LTVAMA202
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.
Sisältö
-Tarpeet, motiivit, sidonnaisuus, asenteet ja arvot
-Ostoprosessi ja ostamiseen vaikuttavat tekijät sekä b-to-b että b-to-c-markkinoilla
-Kuluttajakäyttäytyminen
-Organisaation ostokäyttäytyminen
Oppimateriaalit
-Solomon, M. & Bamossy, G. & Askegaard, S. & Hogg, M. (2006). Consumer Behaviour -European Perspective
-Arantola, H. (2006). Customer Insight.
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmenetelmät
-Luennot ja ryhmätöiden esitykset
-Ryhmätyöskentely
-Itsenäinen työskentely
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso ei sisällä harjoittelua.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
TYömäärä yhteensä: 106 h
-Luennot ja ryhmätöiden esitykset 26 h
-Ryhmätyöskentely 35 h
-Itsenäinen työskentely 45 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.