Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskäyttäytyminen (4op)

Toteutuksen tunnus: LTVAMA202-1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.10.2015 - 20.02.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.02.2016 - 17.04.2016
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Terhi Anttila
Opintojakso
LTVAMA202

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.

Sisältö

-Tarpeet, motiivit, sidonnaisuus, asenteet ja arvot
-Ostoprosessi ja ostamiseen vaikuttavat tekijät sekä b-to-b että b-to-c-markkinoilla
-Kuluttajakäyttäytyminen
-Organisaation ostokäyttäytyminen

Oppimateriaalit

-Solomon, M. & Bamossy, G. & Askegaard, S. & Hogg, M. (2006). Consumer Behaviour -European Perspective
-Arantola, H. (2006). Customer Insight.
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

-Luennot ja ryhmätöiden esitykset
-Ryhmätyöskentely
-Itsenäinen työskentely

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso ei sisällä harjoittelua.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

TYömäärä yhteensä: 106 h
-Luennot ja ryhmätöiden esitykset 26 h
-Ryhmätyöskentely 35 h
-Itsenäinen työskentely 45 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.

Siirry alkuun