Tietokirjallisuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00CU23-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
16.04.2022 - 12.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
24.10.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
- Opettajat
- Ari Haasio
- Opintojakso
- 4A00CU23
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa
tietokirjan tuotannon kokonaisvaltaisen prosessin eri vaiheet
kustannustoiminnan ja erityisesti tietokirjan kustantamisen perusteet
tehdä tietokirjan synopsiksen ja suunnitella sen sisältörungon
tietokirjallisuuden eri lajityypit ja niiden erityispiirteet
Sisältö
tietokirjallisuuden eri lajit
ideasta kirjaksi – tietokirjan tuottamisen prosessi
tietokirjan kustantamisen erityispiirteet
tietokirjan kirjoittamisen vaiheet ja erityispiirteet
tietokirjallisuus vs. tieteellinen kirjallisuus
Oppimateriaalit
Jaetaan opetuksen yhteydessä
Opetusmenetelmät
Luennot, kirjallisuus, verkkotyöskentely, essee
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Esseet
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135 tuntia
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
opiskelija on osallistunut riittävästi lähiopiskeluun ja tehnyt kurssiin sisältyvät tehtävät ja läpäissyt mahdollisen tentin
opiskelija osaa suullisesti ja kirjallisesti kuvata keskeisimpiä tietokirjallisuuden lajeja ja työskentelyprosessin vaiheita
Arviointikriteerit, hyvä (3)
opiskelijan osallistuminen on ollut aktiivista lähiopiskelussa ja osasuorituksissa
opiskelija osaa esitellä tietokirjallisuuden tuotantoprosessin ja sen eri lajit suullisesti ja kirjallisesti
opiskelija osaa arvioida tietokirjallisuutta laadullisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
opiskelija on osallistunut opintojaksolle ja sen eri työskentelymuotoihin aktiivisesti
opiskelijalla on hyvä kokonaisvaltainen käsitys tietokirjallisuuden tuotantoprosessista ja hän osaa arvioida sen vahvuuksia ja heikkouksia kulloinkin analyyttisesti
opiskelija osaa perustellusti arvioida erityyppisen tietokirjallisuuden laatua