Peliohjelmointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: KL00CR20-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.11.2022 - 22.02.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
06.03.2023 - 30.04.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.
Sisältö
Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet
Oppimateriaalit
Luennoitsijan luentomateriaalit ja luentojen esimerkit.
Opetusmenetelmät
Luennot, esimerkit, harjoitukset ja ryhmätyöt.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 50%
Itsenäinen opiskelu 50%
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä
Esitietovaatimukset
Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi