Peliohjelmointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: KL00CR20-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 22.02.2023
Ajoitus
06.03.2023 - 30.04.2023
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Opettaja
- Marko Hietamäki
Opiskelijaryhmät
-
TITE21Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Tavoitteet
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.
Sisältö
Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet
Oppimateriaalit
Luennoitsijan luentomateriaalit ja luentojen esimerkit.
Opetusmenetelmät
Luennot, esimerkit, harjoitukset ja ryhmätyöt.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 50%
Itsenäinen opiskelu 50%
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustyöt ja tentti (100%)
Esitietovaatimukset
Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi