Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin juridiikka (2op)

Toteutuksen tunnus: KD07CMOI001-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 22.02.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.04.2023 - 12.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Kristiina Mutka-Vierula
Opintojakso
KD07CMOI001

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.

Sisältö

- Kuluttajamarkkinoinnin sääntely
- Yrityksen suoja kilpailijaa vastaan
- Tuotteen turvallisuus
- Immateriaalioikeudet
-Tekijänoikeus, erityisesti verkkoympäristössä
- Tavaramerkki

Oppimateriaalit

Markkinoinnin juridiikan oppikirjallisuutta, joka ilmoitetaan opintojakson alussa. Opettajan ilmoittamaa muuta materiaalia.

Opetusmenetelmät

Luennot ja erilaiset harjoitukset.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: noin 52 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 20 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 32 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon.
Opiskelija osaa tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa hyvin suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa tunnistaa oleelliset markkinointiin liittyvät lait ja säädökset. Opiskelija osaa kiitettävästi suunnitella ja toteuttaa sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain ja säädösten mukaista.

Esitietovaatimukset

Oikeustieteen opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.

Siirry alkuun